نويسنده و تحليلگر سياسي سوري:

دولت سوریه بر اوضاع مسلط است

دولت سوریه بر اوضاع مسلط است
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 14:55

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با تاكيد بر اينكه سوريه از سلاح هاي بازدارنده با هدف دفع هرگونه تجاوز داخلي يا خارجي برخوردار است، تاکيد کرد که دولت سوريه کاملا بر اوضاع تسلط دارد .

"محي الدين محمد" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: حرف و حديث هايي كه درباره تسليحات شيميايي و ضرورت مهار آن شنيده مي شود تلاش برای القای این پیام به جامعه جهانی است که نظام حاكم بر سوریه از هم گسيخته و توانایی کنترل امور را ندارد.

وی تصریح کرد : تمام سلاح های موجود در سوریه دفاعي و مطابق با قوانين بين المللي هستند.

وی افزود : دولت سوريه بارها تاكيد كرده تمامی تسلیحات این کشور تحت کنترل قرار دارد و اين گروهك هاي تروريستي مورد حمايت بيگانگان هستند كه كنترل اوضاع خود را از دست داده اند.

وی درباره تاكيد روسيه بر ضرورت حل سیاسی بحران سوريه، گفت: چين، ايران و ديگر كشورهايي كه در جمع بيش از دو سوم جمعيت جهان را تشكيل مي دهند همگي بر سر اين موضع گيري اتفاق نظر دارند.

وي تاكيد كرد : هرگونه راهکار غیر سیاسی حتي اگر از حمايت و پشتيباني کامل غرب برخوردار باشد قادر به حل بحران سوریه نیست.

محي الدين محمد با انتقاد از درخواست اتحاديه عرب برای برکناری بشار اسد از قدرت، گفت: كساني كه چنین درخواستی دارند نمي دانند در اطرافشان چه مي گذرد، اگر شوراي امنيت مي توانست چنين درخواستي مطرح كند، منتظر بيانيه پادشاهان عربستان، قطر و بحرين نمي شد ،در هر صورت مردم سوريه اين درخواست را که ارزش آن فراتر از خوراك خبري براي برخي رسانه ها نیست، رد می کنند.

11:37.24

پربیننده ترین خبرها