سفر معنادار فرمانده ارتش پاکستان به روسیه پس از تنش با آمریکا

سفر معنادار فرمانده ارتش پاکستان به روسیه پس از تنش با آمریکا
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 10:35

پس از افزایش فشارهای آمریکا به پاکستان که منجر به دور شدن اسلام آباد از واشنگتن شد، اینک فرمانده ارتش پاکستان به روسیه سفر کرده تا پیام مهمی را به آمریکا بدهد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش "جیو تی وی"، «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در نخستین دیدار رسمی خود با «آلگ سالیوکوف» ژنرال نیروهای نظامی روسیه ملاقات کرده و در مورد امنیت پایدار در منطقه و نحوه مبارزه مشترک با تروریسم بحث و گفتگو کرده است.

سالیوکوف با اشاره به عملیات‌های موفق ضد تروریستی در پاکستان گفته، ما می‌دانیم که تلاشهای ارتش باعث شده تا امنیت به پاکستان بازگردد و مردم باید بدانند که در سایه قربانیان فراوان توانسته‌اند این امنیت را به دست آورند.

ژنرال نیروهای نظامی روسیه خاطرنشان کرده، پاکستان کشوری استراتژیک است و ما خواهان افزایش همکاری های نظامی و اقتصادی با اسلام آباد هستیم.

وی بیان کرده، ما دشمنان مشترکی داریم و باید دست‌به‌دست هم داده و اجازه ندهیم که کشورهای دیگر برای منطقه ما تصمیم بگیرند.

قمر جاوید باجوه نیز ضمن تشکر از توجه ویژه مسئولین روسیه به پاکستان گفته، اسلام آباد نیز خواهان گسترش همکاری نظامی و تسلحیاتی با مسکو است.

وی تصریح کرده، اوضاع در منطقه بسیار پیچیده شده است و ما امیدواریم با حمایت‌های کشورهایی نظیر روسیه بتوانیم از بحران موجود خارج شویم.

فرمانده ارتش پاکستان خاطرنشان کرده، ما وظیفه خود در خصوص مبارزه با تروریسم را انجام خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم سال‌های سیاه گذشته تکرار شود.

به گزارش تسنیم، پس از روی کارآمدن ترامپ و افزایش اتهام زنی‌های او به پاکستان، دولت مردان اسلام آباد به طرز معناداری از آمریکا دور شده و روابط خود با کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین را افزایش دادند.

دولت آمریکا در تلاش است از طریق فشار اقتصادی بر اسلام آباد ، پاکستان را وادار کند تا از افزایش همکاری با کشورهای قدرتمند منطقه خودداری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها