سناریوی جدید اسراییل برای قانونی جلوه دادن شهرکها

سناریوی جدید اسراییل برای قانونی جلوه دادن شهرکها
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 09:08

کابينه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با طراحي سيناريوي جديدي تحت عنوان گزارش ادموند ليفي، در صدد قانوني جلوه دادن فرايند شهرک سازي در مناطق يهودا و سامره واقع در کرانه باختري است.

به گزارش شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: "ادموند لیفی" مسؤول دیوان رئیس کابینه اسرائیل، گزارش مفصلی درباره شهرکهای یهودا و سامره به نتانیاهو ارائه داده است. این گزارش حاوی بندهای بحث برانگیزی است که تحولات مهم و سرنوشت سازی در رویکرد اسرائیل ایجاد می کند.

وی افزود: این گزارش حاکی است،حضور اسرائیل در شهر سامره و یهودا در کرانه باختری، اشغالگری نظامی نیست بلکه کاملا مشروع و قانونی است.

وی گفت: بدون شک این گزارش با رویکرد اسرائیل در سال 1967 مغایرت خواهد داشت.

تلویزیون اسرائیل در همین حال سخنان نتانیاهو را در این خصوص پخش کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این گزارش براساس اسناد و شواهد موجود، قانونی بودن طرحهای شهرک سازی در یهودا و سامره در کرانه باختری را ثابت می کند.بنابراین در باره تصمیماتی که در این زمینه گرفته می شود باید تجدید نظر کرد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: هفت تن از وزرای اسرائیل خواستار حمایت کابینه اسرائیل از مفاد این گزارش در خصوص قانونی بودن شهرکهای یهودا و سامره در کرانه باختری شدند.

وی افزود: گزارش مسؤول دیوان رئیس کابینه اسرائیل، عملا گزارش "تالیا ساسون" را که خواستار تخریب صد شهرک اسرائیلی در این منطقه شده است، باطل کرد.

"اوفیر اکونیس" نماینده حزب لیکود در کنست (پارلمان) اسرائیل در این خصوص گفت: گزارش ادموند لیفی گزارش تالیا ساسون مبنی بر غیر قانونی بودن شهرک های اسرائیلی در یهودا و سامره را باطل کرد.

پربیننده ترین خبرها