نماینده آمریکا درکنفرانس منع تکثیر هسته ای:

واشنگتن درصدد مذاکره مجدد در باره برجام نیست

واشنگتن درصدد مذاکره مجدد در باره برجام نیست
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 21:10

خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: «کریستوفر فورد» نماینده آمریکا در زمینه جلوگیری ازتکثیر سلاح اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد که هدف واشنگتن گفت و گوی مجدد درباره برجام و تغییر شرایط آن نیست، اما امیدوار است در توافق بماند تا نواقص آن را با یک توافق مکمل، اصلاح کند.

العالم  - ایران - امریکا

براساس این گزارش، فورد، دستیار وزارت امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و منع گسترش سلاح اتمی در حاشیه کنفرانس منع تکثیر هسته ای در ژنو به خبرنگاران گفت: ما به دنبال توافق مکملی هستیم که به کمک آن محدودیت‌ها، شرایط، پارامترها یا هر آن چه که اسمش را بگذارید را به آن اضافه کنیم که بتوان به صورت موثرتری چالش‌های موجود را پاسخ داد.
براساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون همتای فرانسوی اش روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند اقدامات سخت تری را در مورد ایران به اجرا می گذارند، با این حال، ترامپ از متعهد شدن به حفظ توافق هسته ای خودداری کرد. مکرون گفت که با ترامپ در مورد یک توافق جدید صحبت کرده است که به موجب آن، آمریکا و اروپا به نگرانی های فراتر از برنامه هسته ای ایران، خواهند پرداخت.
در همین حال، فورد یادآور شد که اگر می توانستیم چالش مربوط به مخالفت شرکای مان با عدم تمدید تعویق تحریم ها را حل کنیم، ترامپ می توانست همان طوری که قبلا به صراحت گفته است، این کار را انجام دهد و امیدوارم که اکنون در این نقطه باشیم.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها