دوحه پاسخ عادل الجبیر درباره سوریه را داد

دوحه پاسخ عادل الجبیر درباره سوریه را داد
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 10:48

وزیر خارجه قطر در پاسخ به اظهارات اخیر همتای عربستانی خود تاکید کرد، بحران سوریه مسؤولیت جمعی بر دوش جامعه جهانی است.

العالم-عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در پاسخ به عادل الجبیر، همتای عربستانی‌اش در توئیتی بار دیگر خواستار دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه شد و تاکید کرد: سوریه بدترین فاجعه انسانی جهان است.

عبد الرحمان آل ثانی گفت: بحران سوریه مسؤولیت جمعی برعهده جامعه جهانی است.

وزیر خارجه قطر عکسی از شرکت‌کنندگان کنفرانس بروکسل در حمایت از آینده سوریه و منطقه که در آن خودش و جبیر دیده می‌شوند را به همراه این متن توئیت کرد.

کنفرانس دو روزه بروکسل در حمایت از آینده سوریه و منطقه روز سه‌شنبه با مشارکت ۸۵ کشور و نهاد بین‌المللی آغاز شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز سه‌شنبه به نقل از جبیر اعلام کرد، بر اساس صحبت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، قطر باید هزینه حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را پرداخت کرده و نیروهای نظامی‌اش را به سوریه اعزام کند.

جبیر مدعی شده بود، این کار باید پیش از آنکه ترامپ حمایت ترامپ حمایت کشورش از قطر در پایگاه العدید را لغو کند، انجام شود، در صورتی که این حمایت متوقف شود، حاکمیت در قطر در کمتر از یک هفته سرنگون می‌شود.

دوحه و واشنگتن روابط نظامی جدی با یکدیگر دارند و حدود ۱۱ هزار سرباز آمریکایی که بیشترشان از نیروی هوایی هستند، در پایگاه العدید واقع در ۳۰ کیلومتری جنب غرب دوحه مستقر هستند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها