ترور متفكران عرب توسط صهيونيست ها

ترور متفكران عرب توسط صهيونيست ها
پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 - 10:36

العالم - يك نويسنده عرب تاكيد كرد : در شرايطي كه تهديد كشورهاي غربي عليه سوريه شدت يافته ، بي تفاوتي سازمان ها و نهادهاي مختلف بين المللي از ترورها وكشتار افراد بيگناه در سوريه به دست گروههاي مسلح مورد نفرت و انزجار مردم اين كشور شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم " ليلي نقولا الرحباني "  با انتشار مقاله اي در پايگاه اطلاع رساني " پانوراماي الشرق الاوسط " نوشت :  بي تفاوتي در قبال كشتار مردم بخصوص به دليل  نگرش هاي مذهبي و ديني و قتل دانشمندان سوري و خانواده اي آنان با بي تفاوتي كامل كشورهاي غربي و نهادهاي بين المللي مواجه است.
الرحباني در مقاله خود نوشت : در باره ابراز انزجار از ترور دكتر زغيب ، همسر و فرزندانش  يا ترور" مفتي حسون " و يا گزارشها در خصوص كشتار مردم به سبب وابستگي مذهبي و يا ديني ، بيانيه اي صادر نمي شود.
اولين و اصلي ترين ترين قانون بين المللي مربوط به حقوق بشر كه  به قانون "درگيريهاي مسلحانه" معروف است ، بر اصل تمييز ميان شهروندان و نظاميان تاكيد دارد .
طبق اين قانون ، گروههاي درگير حق ندارند از روي عمد غير نظاميان را به قتل برسانند و يا موجبات رنج آنان را فراهم كنند و درصورت تعرض عمدي به شهروندان ، مرتكب جنايت جنگي و نقض قوانين بين الملللي شده اند و بايد مجازات شوند . لذا ترور دانشمند سوري ، خانواده وي و كشتار غير نظاميان از سوي هر طرفي كه باشد جنايت جنگي قلمداد مي شود و عوامل ان بايد مجازات شوند .
همچنين كشتار با هدف نابود كردن گروهي از مردم نيز جنايت ضد بشري قلمداد مي شود و در چارچوب نسل كشي قرار مي گيرد .
انديشمندان و اساتيد دانشگاهها ، غيرنظامي هستند و طرفهاي درگير حق ندارند آنان را مورد هدف قرار دهند و اين افراد به موجب قوانين بين المللي مصونيت دارند .
شايد گفته شود مهندس دكتر زغيب از كارشناسان ساخت موشك در مركز تحقيقات علمي وزارت دفاع سوريه بوده و وي به عنوان يك غير نظامي ترور نشده است اما شايان ذكر است كه در اين عمليات ترور ، خانواده وي نيز كشته شدند كه طبق قوانين بين المللي جنايت جنگي قلمداد مي شود عاملان اين عمليات بايد مجازات شوند.
علاوه براين در پروتوكل الحاقي به توافقنامه ژنو صادره در سال 1977 آمده است : شهروند يعني هر فردي كه مبارز و جنگجو نباشد و ارتش آمريكا نيز از اين تعريف استفاده مي كند.
اما ادعاي برخي ازگروههاي مسلح مبني بر اين كه در راستاي اجراي فرمان الهي  و جهاد عليه كفر فعاليت مي كنند نيز كشتار شهروندان بي گناه را توجيه نمي كند و در اسلام تاكيد شده است كه در جنگ تنها با مردان جنگ طلب دشمن مبارزه و از كشتار زنان ، كودكان ، سالخوردگان خودداري كنيد .
به راحتي مي توان علت سكوت آمريكا و اروپا را در قبال  ترور دانشمندان سوريه دريافت .آمريكا و اروپا تلاش مي كنند هر دانشمند  وانديشمندي را كه در جهان عرب ظهور مي كند ، نابود و به اين  ترتيب اسرائيل را در احتكار علم و فن آوري ياري كنند و پيش از اين نيز در عراق و ايران شاهد ترور دانشمندان بوده ايم و اكنون بهتر مي توان علت سكوت سازمان هاي غير دولتي مانند سازمان عفو بين الملل و صليب سرخ جهاني را در قبال كشتار عمدي شهروندان دريافت .
<AMB>

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها