انتقاد دوباره لاوروف از حملات غرب به سوریه

انتقاد دوباره لاوروف از حملات غرب به سوریه
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 04:38

وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر حملات آمریکا، انگلیس و فرانسه را به سوریه ناقض قوانین بین المللی دانست.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با نیکاس کریستودولیدس همتای قبرسی خود در مسکو، گفت: ما در جریان گفتگوهایمان خاطرنشان کردیم که سیستم فعلی تضمین های امنیتی خارجی برای قبرس کهنه شده است و با واقعیت های امروز و وضعیت حقوقی فعلی قبرس در سطح بین المللی همخوانی ندارد.

لاوروف درباره سوریه هم گفت: اجرای تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علت حملات هوایی بدون توجیه و غیرقانونی آمریکا، انگلیس و فرانسه در چهاردهم آوریل به بهانه ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، مختل شده است.

لاوروف درباره پرونده حمله شیمیایی به جاسوس سابق روس در انگلیس هم گفت: ما معتقدیم هر اتهامی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در هر جایی باید در چارچوب قوانین بین المللی و به ویژه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی بررسی شود.

وزیر خارجه قبرس هم  گفت:در جریان گفتگوهایم با وزیر خارجه روسیه، این امکان را داشتم که درباره اوضاع منطقه اقتصادی جمهوری قبرس و اقدامات تحریک آمیز و غیرقانونی ترکیه  اطلاعاتی بدهم که ناقض قوانین بین المللی است و تاثیر منفی بر تلاش ها برای پیدا کردن راه حل هایی برای مشکل قبرس دارد و ثبات در شرق مدیترانه را تضعیف می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها