وقتي وطن فروشي به اوج خود مي‌رسد

ديدار مناف طلاس با داوود اوغلو

ديدار مناف طلاس با داوود اوغلو
جمعه 6 مرداد 1391 - 11:56

سرتيپ فراري و جدا شده از ارتش سوريه، پس از ديدار از عربستان راهي ترکيه شد و در اين کشور با برخي از مقامات آن ديدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، سرتيپ مناف طلاس که چند روز پيش سخناني تلويزيوني که از شبکه سعودي العربيه پخش شد جدايي نهايي خود از نظام حاکم بر سوريه را تاييد کرده بود، راهي آنکارا شد و آنگونه که وزارت خارجه ترکيه گفته است روزه خود را با داود اوغلو افطار کرده است.

هر چند منابع خبري ترک در اين مورد خبر بيشتري منتشر نکردند، اما برخي مي‌گويند علاوه بر داوود اوغلو هاکان فيدان رئيس سازمان اطلاعات ترکيه نيز در اين مراسم افطار حضور داشته است.

به نظر مي‌رسد که مناف طلاس تلاش دارد تا در چارچوب بازي سعودي – ترکي – اسرائيلي عليه کشورش وارد عمل شود، هر چند که در سخنان جدايي خود بر اين نکته تاکيد کرد که نبايد باعث ويراني سوريه شد و اين مساله را برخي بر مخالفت وي با راه‌کار نظامي و جنگ ارزيابي کردند.

به گزارش ایران‌آباد، حال بايد ديد که او در سوريه چه نقشي پيدا خواهد کرد و بازيگران مداخله‌گر او را چگونه بازي خواهند داد. طلاس که هنگام شروع درگيري‌ها در شهر درعا با يگان تحت امرش به اين منطقه اعزام شده بود، درگيري سختي با شورشيان داشت و تلفات سنگيني بر آنها وارد کرد، اما هنگامي که به محل تولدش در شهر الرستن رفت تا در اين منطقه با سران شورشيان مذاکره کرده و آنها را به خلع سلاح و گفت‌وگو ترغيب کند راه به جايي نبرد، چرا که به گفته منابع سوري کسي در اين منطقه براي او ارزش قايل نشد وهمين امر دليل انزواي وي از ارتش شد، هر چند که نبايد تلقينات خواهر ثروتمندش را ناديده گرفت.

برخي مي‌گويند که غربي‌ها، اعراب و ترکيه به دليل اهل سنت بودن مناف مي‌خواهند او را براي جانشيني اسد انتخاب کنند، مساله‌اي که اثبات آن نياز به زمان دارد.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها