بدشانسی ماکرون در قدرت نمایی در سوریه!/ محاصره نیروهای فرانسوی در قامشلی

بدشانسی ماکرون در قدرت نمایی در سوریه!/ محاصره نیروهای فرانسوی در قامشلی
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 11:50

در سوریه و جهان همه می دانند که فرانسه و انگلیس صرفا پوششی برای نیروهای آمریکایی هستند تا با عنوان جامعه بین الملل به جنایات خود ادامه دهند.

العالم - سوریه

با افزایش انتقادها از نقش فرانسه در سوریه به خصوص پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همتای فرانسوی خود را تحت فشار قرار داده و به وی گفته بود که چون عضو ائتلاف امریکاست، از خود قدرت تصمیم گیری ندارد، آمریکا شروع به اعطای نقش رسانه ای به فرانسه کرد تا جایی که ماکرون مدعی شد که وی ترامپ را متقاعد کرده است که در سوریه بماند.

چه بسا ماکرون سعی کرده است با اعزام نیرو به منطقه رمیلان و سپس حسکه به نوعی در فضای رسانه ای و سیاسی تأثیر گذار باشد اما از بخت بد وی این نیروها در قامشلی به محاصره درآمدند، و این خود پیامی مردمی بود با این مضمون مه اهالی این منطقه تاکنون اقدامی برای مقابله نکرده اند اما الان حاضر و آماده اند.

منابع محلی در شهر قامشلی گفتند که نیروهای فرانسوی در مسیر حرکت خود از مناطق اشغال شده در رمیلان و در حین حرکت به سمت حسکه در یکی از محله های فرعی قامشلی محاصره شدند و چنان به وحشت افتادند که کنترل اوضاع از دستشان خارج شده و در آستانه درگیری مسلحانه قرار گرفتند اما پس از مذاکره، این نیروها آزاد شدند.

و جالب اینجاست که نیروهای امنیتی کرد موسوم به "آسایش" به جرم عدم حفاظت از نیروهای فرانسوی مورد سرزنش و توبیخ فرانسوی ها و آمریکایی ها قرار گرفتند و نکته اینجاست که خود این نیروهای کرد خود از حمایت نیروهای آمریکایی و فرانسوی برخوردارند؛ حال باید پرسید چه کسی باید از چه کسی حمایت کند؟! آیا آنها می توانند در ساعت صفر از یکدیگر حفاظت کنند.

و سئوال مهمتر این است که آیا رسانه های فرانسوی جرأت انتقال حوادث قامشلی را دارند؟ آیا ماکرون به ملت فرانسه خواهد گفت که چه چیزی در سوریه منتظر نیروهای فرانسوی و آمریکایی است؟؟ به طور قطع وی کل حوادث را نادیده می گیرد و حرفی نخواهد زد تا وقتی که فرمانده نیروهای آمریکایی و فرانسوی سرنوشتی شبیه سرنوشت ژنرال "میشو" پیدا کنند.

208

پربیننده ترین خبرها