سئول: ترامپ شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است!

سئول: ترامپ شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است!
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 16:57

دولت کره جنوبی مدعی شده است رئیس جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای پایان دادن به بن‌بست اتمی کره شمالی شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است.

العالم _ آسیا

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باید به دلیل تلاش‌هایش در راستای پایان دادن به بن‌بست اتمی کره شمالی، جایزه صلح نوبل دریافت کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مون گفته است تلاش‌های ترامپ برای پایان دادن به بن‌بست مربوط به تسلیحات اتمی کره شمالی وی را شایسته دریافت جایزه صلح نوبل می‌کند. رئیس جمهور کره جنوبی گفته است «تنها چیزی که ما نیاز داریم، صلح است». 

جمعه گذشته رئیس جمهور کره جنوبی با رهبر کره شمالی دیدار کرد و طرفین توافق کردند برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره متعهد باشند. همچنین قرار است اواخر ماه می یا اوایل ماه ژوئن میلادی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور امریکا دیدار کنند. 

مون در حالی این اظهارات را بیان کرده که آمریکا خود یکی از معدود کشورهای دارای تسلیحات اتمی در جهان است و استفاده این کشور از بمب اتم در جنگ جهانی دوم علیه غیرنظامیان بر کسی پوشیده نیست. 

جایزه صلح نوبل که قرار بوده هر سال به فرد یا گروهی برای تلا‌ش‌هایشان در راستای صلح جهانی اهدا شود، تاکنون به افراد نالایقی از جمله آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار که یکی از مسئولان اصلی جنایات بشری و قتل عام مسلمانان روهینگیا است، همچنین شیمون پرز رئیس سابق رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی نیز اهدا شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها