دیدار اعضای لابی صهیونیستی در آمریکا با رئیس جمهور مصر

دیدار اعضای لابی صهیونیستی در آمریکا با رئیس جمهور مصر
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 13:13

یک هیئت از اندیشکده یهودی امنیت ملی آمریکا روز گذشته با رئیس جمهور مصر دیدار و مسائل مربوط به فلسطین و بحرانهای منطقه را بررسی کرد.

العالم _ مصر

یک هیئت از اندیشکده یهودی امنیت ملی آمریکا روز گذشته با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای از این دیدار خبر داد و تأکید کرد که در دیدار مذکور تلاشهای مربوط به پیشبرد روند صلح [سازش] و راههای حل و فصل مسئله فلسطین بررسی شده است.

در این بیانیه آمده است که هیئت آمریکایی و رئیس جمهور مصر آخرین تحولات منطقه و بین الملل، به ویژه حل بحرانهای موجود در منطقه خاورمیانه را بررسی کردند.

السیسی در جریان این دیدار بر تلاش برای پیشبرد روند صلح تأکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد که مصر از تلاشها و طرحهای بین المللی که در راستای حل و فصل عادلانه و فراگیر بحران فلسطین وجود دارد، حمایت میکند.

رئیس جمهور مصر همچنین اعلام کرد که مسئله فلسطین، مهمترین مسئله در جهان عرب است.

السیسی تأکید کرد که دستیابی به یک راهکار عادلانه و فراگیر برای حل مسئله فلسطین، واقعیت جدیدی در منطقه ایجاد خواهد کرد؛ به ویژه در سطح افکار عمومی.

وی خاطر نشان کرد که این مسئله سبب خواهد شد تحقق ثبات و امنیت در سراسر منطقه ادامه داشته باشد.

اعضای هیئت آمریکایی نیز «بر اهمیت روابط راهبردی مصر و آمریکا» تأکید و از «تلاشهای مصر در بحرانهای مختلف منطقه خاورمیانه به ویژه مقابله با تروریسم» قدردانی کردند.

اندیشکده یهودی امنیت ملی امریکا در سال 1976 در واشنگتن تأسیس شد. این اندیشکده یکی از مهمترین گروههای فشار وابسته به لابی اسرائیلی در آمریکاست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها