اعتراف آمریکا به حمایت از عربستان در مقابل موشک های یمنی + فیلم

جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 13:46

وزارت دفاع آمریکا رسما به وجود نیروهای آمریکایی در یمن اعتراف کرد که کار این نیروها حمایت از نیروهای سعودی در مرز یمن در مقابل موشک های بالستیکی است.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای یمنی به تلافی حمله های هوایی عربستان و جنایات این کشور در حق غیر نظامیان و تخریب زیرساخت های یمن، به عربستان شلیک می کنند.

سخنگوی پنتاگون ضمن اذعان به این موضوع، گفت که تعداد دقیق نیروهای آمریکایی در یمن را نمی داند. این در حالی است روزنامه نیویورک تایمز تأکید کرده است که نیروهای آمریکایی برای کشف و تخریب انبارهای موشکهای بالستیکی یمنی به سعودی ها کمک می کنند.

وایت گفت: آمریکا سابقه همکاری نظامی طولانی با عربستان دارد. ما نیروهای متعددی در در مرزهای یمن و عربستان داریم که در زمینه سوخت رسانی، مسائل لوجستیکی و تبادل اطلاعات تجسسی به ارتش عربستان کمک می کند. وی خاطرنشان کرد این پشتیبانی از عربستان ادامه می یابد.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی در زمینه امنیت مرزها به نیروهای سعودی آموزش می دهند و همکاری تنگاتنگی با تحلیلگران دستگاه های جاسوسی آمریکا در شهر نجران سعودی دارند.

این روزنامه تصریح کرد که ماهیت کمک آمریکا به عربستان با ادعاهای پنتاگون که گفته بود پشتیبانی آمریکا فقط شامل سوخت رسانی و ابعاد لوجستیکی می شود، تناقض دارد.

208

پربیننده ترین خبرها