مغرب نیوز:

رژیم صهیونیستی با فرمانده ارتش لیبی همکاری می کند

رژیم صهیونیستی با فرمانده ارتش لیبی همکاری می کند
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 00:43

تارنمای خبری مغرب نیوز به نقل از منابع آگاه در دستگاه های اطلاعاتی کشورهای منطقه نوشت، رژیم صهیونیستی از طریق یهودیان لیبیایی تبار با ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی در ارتباط است و با او همکاری می کند.

العالم-لیبی

مغرب نیوز افزود: تارنمای اسراییلی i24news.tv نیز با تایید این تماس ها اعلام کرده است کانال های ارتباطی با رهبران لیبی و از جمله ژنرال حفتر مرد قدرتمند شرق لیبی و «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی وجود دارد و این تماس ها و ارتباطات از طریق بازرگانان یهودی لیبیایی تبار برقرار می شود.

از سوی دیگر تارنمای فرانسوی «اینتلجنس آنلاین» نیز نوشت، مقام های مصری از این ارتباطات حمایت می کنند.

این تارنمای فرانسوی افزود:یکی از اهداف 'اسراییل' از این تماس ها این است که مانع رسیدن اسلحه از لیبی به شبه جزیره سینا در مصر و از آنجا به جنبش حماس در نوار غزه شود.

مغرب نیوز در ادامه نوشت: مصر،عربستان و امارات از ژنرال حفتر حمایت می کنند.

ژنرال حفتر پیش از این گروه اخوان المسلمین و گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را به جنگیدن با نیروهایش متهم کرده بود.

روزنامه «الجریده » کویت نیز چندی پیش نوشت ، هواپیماهای رژیم صهیونیستی سه سال پیش بنا بر درخواست ژنرال حفتر، به اهدافی در لیبی حمله کرد و در مقابل ژنرال حفتر به اسراییلی ها وعده امضای قراردادهای نفتی و قرارداد برای خرید اسلحه از این رژیم را داد.

تارنمای خبری «میدل ایست ای »نیز چند ماه پیش به نقل از یک منبع آگاه در فلسطین اشغالی نوشت،'اسراییل' روابط خود را با ژنرال حفتر تقویت کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز چند ماه پیش نوشت، ارتش 'اسراییل» ژنرال حفتر را دوست دوستان خود و دشمن دشمنانش می داند و در نتیجه منافع مشترک باعث می شود او دوست مستقیم 'اسراییل' باشد.

ژنرال حفتر رابطه خوبی با مصر و امارات دارد و آن ها از او حمایت نظامی می کنند.

تارنمای میدل ایست آی همچنین نوشت: ژنرال حفتر با میانجی گری امارات با مقام های موساد دیدار کرد و ' اسراییل ' دوربین های دید در شب و همچنین تفنگ برای تک تیراندازان در اختیار او قرار داده است.

ژنرال حفتر چند هفته پیش برای درمان به اردن و پس از آن به فرانسه رفت .طی یک ماه اخیر شایعات زیادی در خصوص وضعیت سلامتی او منتشر شد و حتی گفته می شد او دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیست و غیبت طولانی مدت او هم باعث تقویت این شایعات شده بود اما او با بازگشت به لیبی به این شایعات پایان داد.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون در لیبی دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت طبرق در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست عبدالله الثنی وجود دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها