دعوت از مردم فلسطین برای شرکت در تظاهرات میلیونی بازگشت در 14 می

دعوت از مردم فلسطین برای شرکت در تظاهرات میلیونی بازگشت در 14 می
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 12:11

شورای عالی ملی فلسطین، مردم را به شرکت در تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره روز جمعه آینده با عنوان جمعه "آماده سازی و هشدار" فرا خواند تا با حضور خود مقدمه ساز تظاهرات میلیونی بازگشت در روز 14 می باشند.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای عالی ملی فلسطین در بیانیه پایانی مراسم جمعه "کارگران فلسطین" - که دیروز برگزار شد – اعلام کرد: ما از ملت بزرگ فلسطین می خواهیم هر جا که هستند چه در غزه و چه در کرانه باختری و چه در قدس و اردوگاه های آوارگان با شرکت در مراسم جمعه آینده با عنوان "آماده سازی و هشدار"، خود را برای شرکت در تظاهرات میلیونی بازگشت که روز 14 می برگزار می شود آماده کنند.

در این بیانیه آمده است: تظاهرات میلیونی بازگشت پیامی خود بود برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دیگران با این مضمون که معامله قرن انجام نخواهد شد و زیر پای میلیون ها فلسطینی که به وطن غصب شده خود برمی گردند لگدمال خواهد شد.

"معامله قرن" اصطلاحی است که توسط آمریکایی ها ابداع شد وهدف از آن حل مسأله فلسطین است. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان اولین اقدام برای اجرای این معامله، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت؛ این اقدام خشم جهان عرب و محافل بن المللی را برانگیخت.

این شورا از همه ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تمام توان خود را برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی به کار بگیرند و از تظاهرات میلیونی ملت فلسطین برای تحقق اهدافشان از جمله آزادسازی این سرزمین و مقدساتشان و پایان دادن به محاصره ظالمانه نوار غزه حمایت کنند.

این شورا همچنین از حقوقدانان، خبرنگاران و آزادگان و نهادهای حقوقی بین المللی و داخلی و جامعه بین الملل خواست از تظاهرات ملت فلسطین حمایت کرده و جنایت رژیم اشغالگر را برملا کنند.

این شورا همچنین خاطرنشان کرد که قصد دارد روز سه شنبه 8 می را به عنوان روز تکریم شهدای خبرنگار تظاهرات بازگشت اعلام و برنامه هایی را به همین مناسبت در اردوگاه بازگشت در شرق غزه اجرا کند.

فلسطینی های غزه همچنان در حال ترتیب دادن سلسله برنامه های بازگشت بزرگ هستند. از زمان برگزاری اولین تظاهرات بازگشت تا کنون 44 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 5 هزار نفر مجروح شده اند.

208

پربیننده ترین خبرها