برگزاری ششمین دادگاه متهمان حمله به مجلس

دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 11:22

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

العالم - ایران

جلسه اول رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل 8 اردیبهشت ماه برگزار و نماینده دادستان کیفرخواست 8 متهم را قرائت کرد و گفت: متهم اول به اتهام بغی به علت حضور در گروهک تروریستی داعش و ورود غیرمجاز به کشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگی، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداری سلاح جنگی، حمل و نگهداری گاز اشک‌آور در تاریخ 96/3/20 بازداشت شده است.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض و حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین در96/3/19 بازداشت شده است. برای متهم ردیف سوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه، خرید، حمل و نگهداری اسلحه، متهم ردیف چهارم به اتهام افساد فی‌الارض، کتهم ردیف پنجم به اتهام بغی به علت عضویت در گروهک تکفیری داعش، متهم ردیف ششم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، خرید و حمل سلاح جنگی، متهم ردیف هفتم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض، تهیه و حمل و نگهداری سلاح جنگی، استفاده از سند مجعول و متهم ردیف هشتم به اتهام افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، تهیه، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین، مخفی کردن متهمین و اسکان تیم ترور، کیفرخواست صادر شده است.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام راحل نیز روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و متهم ردیف اول به دفاع از خود پرداخت.

سومین جلسه دادگاه نیز دهم اردیبشهت ماه برگزار و به رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم اختصاص داشت.

در چهارمین جلسه دادگاه در روز 15 اردیبهشت ماه به اتهامات متهم ردیف سوم رسیدگی شد.

در پنجمین جلسه دادگاه در روز 16 اردیبهشت ماه نیز اتهامات متهم ردیف چهارم مورد رسیدگی قرار گرفت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها