اخراج خطیب وزارت اوقاف امارات

اخراج خطیب وزارت اوقاف امارات
سه شنبه 10 مرداد 1391 - 15:43

مقامات امارات به " وليد الطراد " خطيب و سخنران وزارت اوقاف اين كشور دستور دادند خاك اين كشور را فوري ترك كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، الطراد گفت : ظهر ديروز هنگامي كه از لندن در فرودگاه دبي فرود آمدم، از من درخواست شد كه با اولين هواپيما به مقصد كويت ، امارات را ترك كنم.

وي افزود : وقتي درباره علت جلوگيري از ورودم به امارات سئوال كردم به من گفته شد كه به دلايل امنيتي من و شماري ديگر از سخنرانان مذهبي از ورود به اين كشور منع شده ايم.

از سوي ديگر جمعيت اصلاح و ارشاد اجتماعي اسلامي ( كه فعاليت آن در امارات ممنوع است ) با انتشار بيانيه اي ، آزادي 41 تن از اعضاي اين جمعيت را را از زندان هاي امارات خواستار شد.

در بيانيه اين جمعيت كه انديشه هايي نزديك به اخوان المسلمين دارد، آمده است : دولت امارات به جاي برآوردن مطالبات مردم، پرونده آن ها را به سازمان هاي امنيتي محول مي كند؛ و سازمان هاي امنيتي در همين راستا 41 تن از اعضاي جمعيت ما را بازداشت كرده است.

گفته مي شود كه بيش از نيمي از بازداشت شدگان از اواسط جولاي تاكنون در زندان به سر مي برند.

مسئولان اماراتی فعالیت اين جمعيت را به اتهام ارتكاب جرم هاي امنيتي و خلاف قانون اساسي و نقض اصول اساسي حكومت و همچنين ارتباط و وابستگي به سازمان ها و برنامه هاي بيگانگان، ممنوع کرده است.

اين در حالي است كه جمعيت اصلاح و ارشاد اجتماعي با تأکید بر پایبندی خود به قوانین کشور، شيوه فعالیت خود را بر اساس ميانه روي و دوري از تندروي فكري اعلام کرده است.

"ضاحي خلفان" فرمانده پليس دبي اخيرا گروه اخوان المسلمين را به تلاش براي براندازي نظام هاي عرب حاشيه خليج فارس متهم  و تاكيد كرده كه فعالان بازداشت شده به اتهام توطئه ضد امنيت دولت، وابستگي خود را به اخوان اعلام كرده اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها