طنین سرنگونی آل سعود در تشییع پیکر همسر شیخ نمر

طنین سرنگونی آل سعود در تشییع پیکر همسر شیخ نمر
چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 05:43

هزاران نفر از شهروندان عربستان با تشييع پيکر همسر شيخ نمر باقر النمر روحاني برجسته شيعه اين کشور، فرياد سرنگوني رژيم آل سعود را سردادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، هزاران نفر از شهروندان عربستان سه شنبه شب در شهر صفوي در شرق عربستان، پیکر "مني جابر شرياوي" همسر شيخ نمر باقر النمر را كه در بازداشت رژیم سعودی است، تشييع كردند.
مردم بعد از مراسم تشییع جنازه بابرگزاری تظاهرات و سردادن شعار سياستهاي رژیم سعودی را محکوم کردند و خواستار آزادي بازداشت شدگان و در راس آنها شيخ نمر شدند.
شرکت کنندگان در تظاهرات خود شعار "ملت خواهان سرنگوني رژيم است"و "عزت و كرامت اين ملت لگدمال نمي شود" سر می دادند.

آنها همچنین در حمایت از شیخ نمر شعار "جانم فدايت شيخ نمر"، "ما سربازان توايم اي نمر و به اذن خدا پيروز خواهيم شد" و "نمر ديكتاتور را به لرزه درآورد" سر می دادند.
خانم "منی جابر الشریاوی" همسر "شیخ نمر باقر النمر" چند روز پیش براثر بیماری درگذشت.

مرکز الشرق از مسئولان سعودی خواسته بود شیخ نمر را فورا آزاد کند تا بتواند در مراسم تشییع همسرش حضور داشته باشد اما این کار صورت نگرفت.

نیروهای امنیتی سعودی حدود یک ماه قبل در جریان بازداشت شیخ نمر او را با گلوله جنگی هدف قرار داده و مجروح کردند.

اعضای خانواده شیخ نمر که توانسته اند با او ملاقات کنند، تأکید کرده اند که روی صورت او کبودی هایی را مشاهده کرده، و چند دندان او نیز شکسته است.

مرکز الشرق با اظهار نگرانی درباره ادامه بازداشت و شکنجه شیخ نمر، از مسئولان سعودی خواست به معیارهای حقوق بشر احترام گذاشته و از نقض حقوق بشر دست بکشند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها