اولین دور گفت و گوهای دفاعی کره جنوبی و چین برگزار شد

اولین دور گفت و گوهای دفاعی کره جنوبی و چین برگزار شد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 07:59

چین و کره جنوبی برای نخستین بار در دو سال گذشته پس از تیرگی روابط دو طرف به دنبال استقرار سامانه دفاعی موشکی پیشرفته آمریکا در خاک کره، گفت و گوهای دفاعی برگزار کردند.

العالم ـ آسیا

در جریان ملاقات مسئولان ارشد نظامی دو کشور، طرفین در کره جنوبی درباره مسایل امنیتی، همکاری های دوجانبه میان نیروهای مسلح دو کشور و ارتباطات میان دو کره رایزنی کردند.
"یو سوک جو" رییس سیاستگذاری وزارت دفاع کره جنوبی و "هو چانگ مین" همتای چینی وی از کمیسیون مرکزی نظامی این کشور، این نشست را برگزار کرده اند.
مذاکرات دفاعی دو کشور آخرین بار در ژانویه 2016 برگزار شد اماپس از استقرار سامانه تاد در کره جنوبی این ارتباطات قطع شد.
دو طرف در ملاقات عصر دوشنبه در سئول درباره نتایج اجلاس سران دو کره، همکاری های دفاعی و برنامه های نظامی آینده دو کشور نیز بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش ایرنا، یکی از مسایل مطروحه در نشست، اعتراض کره جنوبی به چین بود مبنی بر اینکه هواپیماهای شناسایی و جنگنده های چینی چندین بار از ابتدای سال جاری میلادی وارد محدوده دفاعی کره شده اند.
وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که درباره بقایای سربازان چینی که در جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی کشته شده اند و انتقال آنها به چین نیز گفت و گو شده است.
در پی استقرار سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی و اعتراضات مکرر به آن از سوی پکن، چین نهایتا بسیاری از ارتباطات و مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی را با کره جنوبی قطع کرد و سفر گردشگران خود به آن کشور را متوقف نمود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها