درپی موج دستگیریهای تازه

تعداد زندانیان سیاسی امارات به 51 نفر رسید

تعداد زندانیان سیاسی امارات به 51 نفر رسید
چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 07:34

درپي موج دستگيري هاي تازه در امارات، شمار فعالان سياسي زنداني در زندانهاي اين کشور به 51 نفر رسيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، خبرگزاری جزیره العرب در گزارشی نوشت: به نظر مي رسد امارات در عمليات سرکوب امنيتي خود عليه فعالان سیاسی و اصلاح گرا و در صدر آنها اعضای جنبش "دعوه الاصلاح" شتاب فراواني دارد.

فعالان سیاسی گفتند که نیروهای امنیتی امارات شیخ احمد صقر السویدی خطیب سابق و مدیر پیشین موسسه اسلامی را بازداشت کردند.

این فعالان همچنین از بازداشت خالد الیماجی نویسنده و یک فعال دیگر به نام حسن محمد الحمادی بعد از تعقیب آنها درپی مراسم افطار خبر دادند.

فرزند سیف محمد العطر از ساکنان امارت فجیره نیز از بازداشت پدرش خبر داد و دختر نجیب امیری از دیگر فعالان اماراتی نیز خبر بازداشت پدرش را اعلام کرد.

حقوقدانان برجسته نظیر محمد الرکن مدافع حقوق بشر و شخصیت های اصلاح گرای برجسته نظیر شیخ سلطان بن کاید القاسمی از دیگر افرادی هستند که نیروهای امنیتی امارات آنها را بازداشت کرده اند.

منابع اماراتی همچنین گفتند دكتر علي حميد النعيمي از ساکنان امارت رأس الخيمه بازداشت شده است که  بدين ترتيب شمار بازداشت شدگان سیاسی و فعالان جامعه مدنی در این کشور به 51 نفر رسيد.

این بازداشت های جدید در پی صدور دو روز پیش بیانیه جنبش "دعوة الإصلاح" صورت می گیرد که این بیانیه خواستار آزادی بازداشت شدگان سیاسی و حقوقی در امارات شده بود.

شهروندان امارات و ساير كشورهاي عرب حوزه خليج فارس با درج نظرات خود در شبکه اینترنت، نارضايتي خود را نسبت به بازداشت النعيمي اعلام و اين اقدام نيروهاي امنيتي را محكوم كردند.

در همين راستا، سازمان عفو بين الملل از دولت امارات خواست که اين زندانيان را به سرعت آزاد یا مورد محاكمه قرار دهد.

خانواده هاي زندانیان اعلام كرده اند كه مسئولان اماراتي از ديدار آنها با زندانيان و گرفتن وكيل براي آنها جلوگيري مي كنند و حتي برخي از آنها، از مكان نگهداري اين زندانيان اطلاعي ندارند.

برپایه این گزارش، تاكنون هيچ اتهام مشخصي به اين زندانيان اماراتي تفهيم نشده است و با وجود اينكه روند بازداشتها از بيش از يك سال پيش آغاز شده است اما هيچ كدام از اين افراد محاكمه نشده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها