حاتم بخشي اوباما از كيسه مردم به اسراييل

حاتم بخشي اوباما از كيسه مردم به اسراييل
چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 08:37

باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا براي افزايش شانس پيروزي خود در انتخابات رياست جمهوري دست به حاتم بخشي از جيب مردم كشورش زد و علاوه بر اختصاص مبلغي معادل 70 ميليون دلار توافقنامه امنيتي و نظامي با اسراييل امضا كرد.

رئيس جمهور آمريكا با امضاي قانون جديدي مبني بر گسترش همكاري امنيتي و نظامي با اسرائيل، بيش از پيش در صدد جلب رضايت لابي صهيونيستي در آمريكا و افزايش شانس پيروزي خود در انتخابات رياست جمهوري اين كشور برآمد.

به گزارش شبكه العالم، گزارشگر كانال ده تلويزيون اسرائيل در اين باره گفت: رئيس جمهور آمريكا در آستانه انتخابات رياست جمهوري اين كشور از هيچ اقدامي براي جلب رضايت اسرائيل فروگذاري نكرد.باراك اوباما در اين زمينه قانون جديدي را در راستاي تقويت همكاري امنيتي و نظامي با اسرائيل، امضا كرد.

تلويزيون اسرائيل در همين حال سخنان رئيس جمهور آمريكا را در اين زمينه پخش كرد.

اوباما خاطرنشان كرد: در راستاي تقويت روابط كاخ سفيد با اسرائيل، گسترش همكاري امنيتي، نظامي و تكنولوژي با تل آويو را از اولويتهاي عملكرد دولت قرار دادم.

وي گفت: اميدوارم پس از امضاي اين قانون همگان عمق تعهدات دموكرات ها و جمهوري خواهان و عموما آمريكايي ها را نسبت به امنيت اسرائيل درك كنند.

اوباما افزود: واشنگتن طي هفته اخير مبلغي معادل 70 ميليون دلار را براي ارتقاي عملكرد سامانه گنبد آهنين اسرائيل، اختصاص داد.

گزارشگر اسرائيلي گفت: كنگره آمريكا پيش از امضاي اين قانون توسط اوباما كه همواره در راستاي تقويت همكاري امنيتي و نظامي با اسرائيل طراحي شده است، آن را تصويب كرد.

وي خاطرنشان كرد: كنگره آمريكا همچنين خواستار حضور پيوسته اسرائيل در رزمايش هاي نظامي ناتو است.

گزارشگر اسرائيلي افزود: اوباما با اين اقدامات، ترانه چه كسي بيشتر از من تو را دوست دارد را براي اسرائيليها سرود.

پربیننده ترین خبرها