«دی‌میستورا» در دور نهم مذاکرات آستانه شرکت می‌کند

«دی‌میستورا» در دور نهم مذاکرات آستانه شرکت می‌کند
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 13:00

وزارت خارجه قزاقستان تأیید کرد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز قرار است در دور نهم مذاکرات صلح سوریه در آستانه شرکت کند.

العالم _ سوریه

وزارت خارجه قزاقستان امروز شنبه اعلام کرد، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه قرار است در دور نهم مذاکرات آستانه شرکت کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت خارجه قزاقستان علاوه بر این در بیانیه‌ای تأیید کرده که تمامی شرکت‌کنندگان در این دور از مذاکرات صلح سوریه حضور خود را در این گفت‌وگوها تأیید کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه قزاقستان روز چهارشنبه اعلام کرد، دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه در تاریخ 14-15 می (24 و 25 اردیبهشت) در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه قزاقستان، علاوه بر ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه، هیأت‌های نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض سوری و همچنین نمایندگان سازمان ملل و آمریکا و اردن به عنوان کشورهای ناظر به این دور از مذاکرات دعوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه قرار است در روز 24 اردیبهشت ماه و جلسه عمومی نیز در تاریخ 25 اردیبهشت ماه انجام گیرد.

تا کنون 8 دور از مذاکرات آستانه با میانجیگری ایران، روسیه و ترکیه با حضور نمایندگان سوری برگزار شده است. دور پیشین این مذاکرات در پایان آذرماه گذشته برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها