کنفرانس حمایت از مردم بحرین در تونس

کنفرانس حمایت از مردم بحرین در تونس
يکشنبه 15 مرداد 1391 - 14:11

العالم، تونس - شركت كنندگان در افتتاحيه كنفرانس "مردم بحرين را نجات دهيد" كه با نظارت سازمان عفو بين الملل در تونس برگزار شد، خواستار اقدام محافل بين الملل براي توقف اقدامات سركوبگرانه و نقض مكرر حقوق بشر شدند.

"حسين يوسف" فعال سياسي بحرينی روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، در حاشيه اين كنفرانس اظهار داشت: ما در اينجا جمع شده ايم تا به همه ناقضان حقوق مردم بحرين و كساني كه به آبروي ملت تعرض و به خانه های شهروندان حمله مي كنند، بگوييم نمي توانيد از مجازات فرار كنيد.

فعال سیاسی بحرینی افزود:همبستگي كشورهاي عربي و مردم، متجاوزان را مجبور خواهد كرد تا از اقدامات خود دست بردارند، زيرا مردم خواستار آزادي بوده و بدون شك به پيروزي خواهند رسيد.

"يوسف ربيع" رئيس مركز حقوق بشر بحرين نیز در گفت و گويي اعلام داشت: در ماه مبارك رمضان روزانه 10 نفر بازداشت مي شوند؛ ربودن افراد، تجاوز به حقوق شهروندان و سركوب آزادي خواهان ادامه دارد.

رئيس مركز حقوق بشر،افزود: دولت بحرين بدون اعلام قبلي حالت فوق العاده اجرا و تلاش مي كند از سرپوشي كه برخي دولت ها مانند آمريكا يا اروپا برايش ايجاد كرده اند استفاده كند.

پيش از اين نيز كنفرانس هايي به منظور افشای نقض حقوق بشر در بحرين در تونس برگزار شده بود تا شايد فشاري باشد بر آل خلیفه که به تمايلات مردم خود براي ايجاد تغيير احترام بگذارد و جامعه بين الملل نيز از دوگانگي معيارها دست بردارد.

"عبدالجليل يوسف" عضو جمعيت حقوق بشر بحرين نيز در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: به عنوان حقوقدان روزانه با سند و مدرك از نقض حقوق بشر در بحرین سخن مي گوييم تا شايد راه حل پاياني براي آن بيابيم.

5-00:00

پربیننده ترین خبرها