رژیم صهیونیستی رد پیشنهاد تبادل زندانی با حماس را تکذیب کرد

رژیم صهیونیستی رد پیشنهاد تبادل زندانی با حماس را تکذیب کرد
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 12:45

مسئول هماهنگ‌کننده امور بازگرداندن مفقودی‌های رژیم صهیونیستی از نوار غزه گفته، پیشنهادهای مطرح شده در جریان مذاکرات تبادل زندانی با حماس را رد نکرده‌اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گزارش‌هایی مبنی بر رد پیشنهاد حماس برای تبادل زندانی‌ها را تکذیب کرد.

«یارون بلوم» هماهنگ‌کننده امور بازگشت صهیونیست‌هایی که گفته می‌شود توسط حماس در غزه گروگان هستند، گفت: «این (اخبار) صحیح نیست. از حماس دعوت کرده‌ایم تا سریعا با یک میانجی مشخص جهت پیشبرد فرایند ملاقات کند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» بلوم با اینکه نامی از کشوری که نقش میانجی در مذاکرات تبادل زندانی دارد، نبرد ولی احتمال می‌رود مصر یا قطر یکی از گزینه‌های اصلی باشند.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی پیشنهاد حماس برای آزادی زندانیان فلسطینی در ازای تحویل اجساد صهیونیست‌های مفقود در غزه را رد کرده است.

گفته می‌شود حماس همچنین شرط‌های دیگری برای این تبادل تعیین کرده است، از جمله: آتش‌بس کامل علیه نوار غزه، برداشته شدن کامل محاصره چند ساله این منطقه، تامین هزینه مالی پروژه‌های بزرگ زیرساختی و توقف زندانی کردن فلسطینیان.

رژیم صهیونیستی مدعی است دو افسر ارتش و همچنین دو شهرک‌نشین در زمان جنگ غزه در سال 2014، در مناطق مرزی مفقود شده‌اند و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آنها را گروگان گرفته است. البته این رژیم پذیرفته که مفقود شدگان دیگر زنده نیستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها