صدای پای باران می آید/سامانه بارشی جدید در راه ایران

صدای پای باران می آید/سامانه بارشی جدید در راه ایران
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 11:54

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی خبرداده که از روز دوشنبه (فردا) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود که مناطق زیادی را در بر خواهد گرفت.

العالم ـ ایران

مسعود حقیقت به ایرنا گفته است، این سامانه بارشی ابتدا مناطقی در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز به ویژه در استان قزوین، زنجان و مناطق غربی و مرکزی البرز را در بر می گیرد؛ همچنین بخش هایی از غرب و مرکز و ارتفاعات کرمان هم می تواند رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرده، روز سه شنبه این سامانه تقویت می شود و بخش های گسترده تری از کشور به ویژه مناطق مرکزی و بخش هایی از مناطق غربی، شمال غربی، راسته البرز و راسته زاگرس را در بر می گیرد که می تواند در این مناطق بارش های خوبی را به همراه داشته باشد.
حقیقت گفته، امروز بعدازظهر در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات البرز، مناطق شمال شرق و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق را پیش بینی شده است.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی تصریح کرده، همچنین امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال وقوع گرد و خاک برای این مناطق دور از انتظار نیست.
گرم ترین و سردترین نقاط کشور 
به گفته حقیقت امروز برای تهران پدیده خاصی پیش بینی نشده است اما همچنان روند افزایش دما داریم، امروز دمای تهران به 27 درجه می رسد و آرام آرام به سمت گرم شدن پیش می رود و فردا به 3 درجه خواهد رسید.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی تصریح کرده، فردا احتمال رگبار و بارش های پراکنده به ویژه در ارتفاعات تهران پیش بینی شده اما پایتخت نشینان روز گرمی خواهند داشت. 
به گفته وی کمینه دمای امروز صبح تهران 18 درجه بود و روز گذشته بیشینه دمای پایتخت 26 درجه بود. 
حقیقت اظهار داشته، روز سه شنبه در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعد ازظهر رگبار ، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شد است. 
وی خاطرنشان کرده، دیروز اهواز با 41 و لاله زار در استان کرمان با 2 درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق کشور بودند.
توصیه به رانندگان و کشاورزان 
وی تصریح کرده، رانندگانی که در مناطق شرقی کشور تردد می کنند مراقب وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک باشند و بهتر است در این مواقع توقف کنند.
حقیقت همچنین به کشاورزان نیمه غربی کشور که قصد سم پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع را دارند، توصیه کرده با توجه به روند افزایشی دما که تا چهارشنبه در کشور رخ می دهد، از محلول پاشی در ساعات میانی و گرم روز خودداری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها