ليبي دخالت در بحران سوريه رامتوقف مي كند

ليبي دخالت در بحران سوريه رامتوقف مي كند
پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 - 14:46

كانادا(العالم)- تحليلگر سياسي ليبيايي، با اشاره به انتقال مسالمت آميز قدرت در ليبي از شوراي انتقالي به كنگره ملي گفت: كنگره ملي به جاي مداخله مستقيم در سوريه، سياست خويشتنداري را در پيش خواهد گرفت.

اشرف القره بوللي روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، خاطر نشان كرد: دولت موقت در زمان شوراي انتقالي، كاري براي مردم ليبي انجام نداد و حتي با دخالت در اموري مانند بحران سوريه وجهه كشور را در منطقه مخدوش كرد.
 
وي ادامه داد: اين دولت باعث مرگ بسياري از جوانان ليبيايي در نبردهاي سوريه شد كه هدايت آن را كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به رهبري قطر و عربستان به عهده داشتند.

القره بوللي خاطرنشان كرد: ملت ليبي اميدوار است كنگره ملي، عدالت اجتماعي و امنيت به ويژه امنيت مرزها را برقرار نمايد چون ليبي در آينده با دو چالش در زمينه امنيت و درگيري داخلي مواجه خواهد شد لذا به يكپارچگي ملي نيازمند است.

تحليلگر سياسي ليبيايي گفت: انتقال قدرت در راستاي تحقق تمايلات ملت ليبي و حل مشكلات دوره شوراي انتقالي به رياست مصطفي عبدالجليل انجام شد.

شوراي ملي انتقالي ليبي چهارشنبه شب (18 مرداد) در مراسمي تاريخي و براي اولين بار بعد از گذشت چهل سال از ديكتاتوري معمر قذافي ، قدرت را به كنگره ملي عمومي (پارلمان) اين كشور منتقل كرد.

پارلمان ليبي كه دويست عضو دارد ،هفتم ماه ژوئيه گذشته با آراي مستقيم مردم و از طريق صندوق هاي راي انتخاب شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها