تلاش عربستان سعودی برای تشکیل ائتلاف پارلمانی علیه مقاومت

تلاش عربستان سعودی برای تشکیل ائتلاف پارلمانی علیه مقاومت
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 16:17

یکی از اعضای شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد عربستان پس از تمام مداخلاتش قبل از برگزاری انتخابات لبنان، حالا دنبال تشکیل ائتلافی پارلمانی با هدف تضعیف مقاومت است.

العالم - لبنان

پس از آنکه خبرهای مربوط به ضیافت افطاری کاردار عربستان در لبنان منتشر شد، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد عربستان تلاش دارد مانع از ورود حزب‌الله در دولت جدید لبنان شود اما روزهای آینده مشخص خواهد کرد که آل‌سعود ضعیف‌تر از آن است که مانع حزب‌الله شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، شیخ قاووق افزود: حزب‌الله، قدرتمند و تأثیرگذار وارد دولت خواهد شد؛ لبنان میدان مناسبی برای تحقق خواست‌های عربستان به حساب مقاومت نیست و ریاض باید بداند که لبنان به دیکته‌هایش تن نمی دهد.

 وی ادامه داد: عربستان همانگونه که در انتخابات پارلمانی لبنان مداخله کرد، امروز نیز در مرحله پس از انتخابات و تشکیل دولت مداخله می‌کند، این دخالت‌ها در امور لبنان به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است، عربستان در ترکیب لیست‌ها، نامزدها، خرید رأی و نیز امور سازمانی احزاب لبنانی دخالت کرد و امروز در راستای تشکیل ائتلاف‌های پارلمانی برای مقابله با مقاومت، محاصره و تضعیف آن کار می‌کند.

شیخ قاووق تصریح کرد: سیاست عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل، خطری حقیقی برای لبنان مانند فلسطین است، ملت لبنان پس از ملت فلسطین، بیشترین ضرر را از «معامله قرن» تحمل می کند بویژه اینکه این قرارداد برای لبنان از نظر دموگرافی، سیاسی و نظامی، خطرناک است.

انتخابات پارلمانی لبنان در 16 اردیبهشت برگزار شد و قرار است دوره جدید پارلمان این کشور  پس فردا (دوم خرداد) آغاز شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها