شماری از نمایندگان اردن خواستار از سرگیری روابط با قطر شدند

شماری از نمایندگان اردن خواستار از سرگیری روابط با قطر شدند
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 18:05

پس از یک سال کاهش سطح مناسبات دیپلماتیک اردن با قطر، برخی نمایندگان اردن با امضای یادداشتی خواستار از سرگیری روابط سیاسی با قطر و بازگشت سفیر دوحه به امان شدند.

العالم - آسیا

سایت 'الخلیج الجدید' ، اعضای کمیته برادری پارلمان اردن و قطر به ریاست 'منتهی البعول' درخواستی را مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک با قطر امضا و به 'هانی الملقی' نخست وزیر اردن تقدیم کرده اند.

نمایندگان اردنی در نامه خود اعلام کردند که این اقدام به منظور تمایل آنها برای حفظ روابط برادرانه با کشور دوست قطر انجام شده است.

امضا‌کنندگان این یادداشت ابراز امیدواری کردند که 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر نیز به درخواست آنها برای بازگشت سفیر این کشور به پایتخت اردن به منظور حفظ روابط تاریخی دو کشور و تحقق منافع «دو ملت برادر»، پاسخ مثبت دهد.

این درخواست نمایندگان پارلمان اردن در حالی صورت می گیرد که 'عبدالله دوم' شاه اردن روز جمعه در اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول شرکت و با 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر و نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

اردن به دنبال قطع روابط چهار کشور عربی عربستان، مصر، بحرین و امارات با قطر، سطح روابط دیپلماتیک خود را از ژوئن سال 2017 (خرداد /تیر 96) با دوحه کاهش داد و سفیر خود را از دوحه فراخواند و متقابلا سفیر قطر در اردن نیز این کشور را ترک کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها