برای رد درخواست فلسطین؛

رژیم صهیونیستی فشار به دادگاه لاهه را آغاز کرد

رژیم صهیونیستی فشار به دادگاه لاهه را آغاز کرد
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 15:41

رژیم صهیونیستی برای پذیرفته نشدن درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحقیقات در موضوع کشتار مردم غزه، فشارها به دادگاه لاهه را آغاز کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

در حالی که دقایقی از ابلاغ شکایت‌نامه تشکیلات خودگردان فلسطین به دادگاه جنایی بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی نگذشته، تل‌آویو فشارها به دادگاه برای رد این درخواست را آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» نماینده رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از دادگاه لاهه خواست تا شکایت فلسطین برای تحقیق درباره کشتار غزه را نپذیرد.

«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان امروز با «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه دیدار کرده و پرونده تجاوزهای رژیم صهیونیستی را به دادگاه مذکور تحویل داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت: این پرونده  شامل تمام جنایت‌های اسرائیل از سال 2014 تا کنون و نیز شهرک‌سازی‌هاست، ما خواستار تحقیقات فوری درباره این جنایت‌ها هستیم و برای تسهیلات تحقیقات هر کمکی لازم باشد ، دریغ نخواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون حدود 120 فلسطینی را به شهادت رسانده و 12 هزار نفر دیگر را زخمی کرده است. بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی این اقدام جنایت جنگی محسوب می‌شود.

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

پربیننده ترین خبرها