نماینده ایران در سازمان ملل متحد:

آمریکا به صهیونیست ها در حمله به غیرنظامیان مصونیت داده است

آمریکا به صهیونیست ها در حمله به غیرنظامیان مصونیت داده است
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 23:18

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد می گوید رژیم صهیونیستی و سعودی در حمله به غیرنظامیان از حمایت های آمریکا به عنوان عضو شورای امنیت پشت گرم هستند که برای آنها مصونیت فراهم می کند.

العالم - ایران / سیاسی

غلامعلی خوشرو روز سه شنبه در بحث عمومی شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع حمایت از غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه، این مطلب را مطرح کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه غیرنظامیان درصد بالایی از قربانیان درگیری های مسلحانه را تشکیل می دهند و با استناد به گزارش دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: در سال 2017 حداقل 26 هزار غیرنظامی در درگیری های افغانستان، عراق، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و یمن کشته شده اند که این تاسف بار است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با محکوم کردن حمله به غیرنظامیان و حمله به نیروهای امدادرسان در فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه و میانمار اظهار کرد: دور جدید کشتار شهروندان فلسطینی در غزه به ویژه کودکان و زنان، ادامه همان شیوه جنایتکارانه ای است که رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته علیه فلسطینیان بکار گرفته است.

خوشرو تاکید کرد: استمرار این جنایت ها در شرایطی است که این رژیم توسط آمریکا از مصونیت کامل در شورای امنیت برخوردار است.

وی همچنین به تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن و کشتار هزاران غیرنظامی به ویژه کودکان و زنان اشاره کرد و گفت: عربستان در این حملات علاوه بر کشتار مردم بی گناه، زیرساخت های این کشور همچون بیمارستان ها، مدارس و مراکز تولید مواد غذایی را عامدانه هدف قرار می دهد. 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: عربستان با محاصره کامل یمن، مانع دسترسی بشردوستانه به مردم شده و وضعیت در یمن را به فاجعه بار ترین شرایط انسانی دهه های اخیر تبدیل کرده است.

خوشرو با بیان این که این تجاوزات و جنایت ها در انظار سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می افتد، ادامه داد: بدتر اینکه این جنگ غیرانسانی از حمایت کامل نظامی، آموزشی و لجستیکی آمریکا برخوردار است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در شرایطی به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می دهند که به حمایت امریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت پشت گرم هستند که برای آنها مصونیت فراهم می کند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به آلام غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه تصریح کرد هیچ کسی در جنگ برنده نمی شود، جامعه بین المللی باید به خاطر جلوگیری از این آلام به مناقشات موجود پایان دهد و مانع بروز مناقشات جدیدی شود که قربانیان آن غیرنظامیان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها