توطئه جدید صهیونیست ها در بیت المقدس

توطئه جدید صهیونیست ها در بیت المقدس
شنبه 21 مرداد 1391 - 06:41

العالم، قاهره - يک مسؤول مسيحي در شوراي حمايت از قدس گفت: صهيونيست ها مي خواهند با کنترل ورود مسلمانان به بيت المقدس، برخي روزها را تنها به يهودي ها اختصاص دهند.

"حنا عيسي" دبیرکل شورای اسلامی- مسیحی حمایت از قدس، روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: رژيم صهيونيستي تصميم گرفته محوطه اطراف مسجد الاقصي را به پارك تبديل کند و با احداث شبكه ای از تونل ها در زير مسجد الاقصی، روند يهودي سازي اين مكان مقدس را شتاب دهد.

دبير كل شورای اسلامي- مسيحي حمايت از قدس، افزود: اشغالگران از نيمه ماه آينده ميلادي ورود به بيت المقدس را در برخي روزها به مسلمانان و برخی روزها به يهوديان اختصاص خواهند داد. علاوه بر این، صهیونیست ها با هدف يهودي سازي بيت المقدس، اخراج ساكنان اين شهر به شیوه هاي مختلف از جمله تخريب منازل را در دستور كار قرار داده اند. همچنين طرح هاي ساخت و ساز برای تغییر ماهیت این شهر آغاز شده و به عنوان نمونه، يك ميلياردر صهيونيست استراليايي 18 ميليارد دلار براي شهرك سازی در بيت المقدس و اطراف آن اختصاص داده است.

عیسی تصريح كرد: اقدامات همه جانبه اشغالگران برای يهودي سازي بيت المقدس در حالي انجام می شود كه مسلمانان و اعراب، هيچ تلاشی براي مقابله با این طرح ها انجام نمی دهند و جز سخنان بی اساس، چیزی از آنان نشنیده ایم.

اين فعال مسيحي فلسطينی، با درخواست از اعراب و مسلمانان و نهادهاي جامعه مدني برای پایبندی به مسئوليت هايشان در قبال بيت المقدس، افزود: فلسطینی ها نیز باید به دودستگی های داخلی پایان دهند و براساس برنامه ای هماهنگ و مشترک، با توطئه هاي صهيونيست ها در بيت المقدس و مسجد الاقصي مقابله كنند.

حنا عيسي تأكيد كرد: بايد يونسكو براي حفظ ميراث اسلامي و عربي در فلسطين و به ويژه بيت المقدس، تحت فشار قرار گیرد. اين در حالي است كه باوجود عضويت فلسطين در يونسكو، اين سازمان هيچ گونه اقدامي براي حفظ اين ميراث بشري انجام نداده است.

10-19:09

 

 

 



پربیننده ترین خبرها