وکیل ترامپ از اوکراین رشوه گرفته بود

وکیل ترامپ از اوکراین رشوه گرفته بود
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 22:40

منابع خبری گزارش دادند که «مایکل کوهن» وکیل دونالد ترامپ برای برگزاری دیدار میان روسای جمهوری آمریکا و اوکراین حدود چهارصد هزار دلار از کی یف رشوه گرفته بود.

العالم - آمریکا

یک مقام اطلاعاتی اوکراین گفت، لابی هایی که در آمریکا ثبت شده اند، تنها می توانند زمینه را برای گرفتن عکس یادگاری میان دو رئیس جمهوری ترتیب دهند. بنابراین، مقام های اوکراینی از کوهن خواستند تا یک «کانال مخفیانه» برای ارتباط با ترامپ برقرار کند.

پس از آنکه دیدار میان «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین و ترامپ برگزار شد، تحقیقات کی یف درباره پرونده فساد مالی «پال مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ متوقف شد.

یک منبع آگاه دیگر گفت که به کوهن ششصد هزار دلار پرداخت شده بود. 

کوهن به دلیل کلاهبرداری بانکی و مسائل مالی دیگر در آمریکا تحت تحقیقات قرار دارد.

پوروشنکو تلاش زیادی داشت تا با ترامپ دیدار کند زیرا وی خواستار بهبود روابط با وی بود. این در حالی است که در همان هنگام اسنادی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اداره ضدفساد اوکراین صدها میلیون دلار گروه های حامی روسیه در اوکراین دریافت کرده بود.

منابع اوکراینی به بی.بی.سی گفته اند، پوروشنکو در خلال مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به این باور بود که هیلاری کلینتون پیروز خواهد شد. از همین رو، وی مجوز انتشار سند مذکور را صادر کرده بود.
پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، پوروشنکو تلاش کرد تا روابط با دولت ترامپ را بهبود بخشد. 

«رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تمرکز زیادی روی مانافورت داشته است. تیم مولر مانافورت را به پولشویی و کلاهبرداری متهم کرده است که بخش زیادی از آن به سال های فعالیت مانافورت در اوکراین مربوط می شود

ایرنا

پربیننده ترین خبرها