نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت پدافند هوایی سوریه

نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت پدافند هوایی سوریه
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 01:27

رژیم صهیونیستی به قدرت پدافند هوایی ارتش سوریه اعتراف و از آن ابراز نگرانی کرده است.

العالم - سوریه

یک افسر ارشد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با ارائه توضیحاتی درباره درگیری‌هایی که از ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن‌ماه) میان این رژیم و ارتش سوریه آغاز شده به قدرت پدافند هوایی ارتش سوریه اعتراف و از آن ابراز نگرانی کرده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه روز ۱۰ فوریه/۲۱ بهمن 96 یک فروند جنگنده اف‌۱۶ رژیم صهیونیستی را در نزدیکی «الجلیل» در جولان ساقط کرد. این اتفاق بعد از آن روی داد که رژیم اسرائیل به مواضع ارتش سوریه حمله کرده بود. بعد از آن، رژیم صهیونیستی در چند نوبت به مواضع ارتش سوریه حمله کرده که پاسخ دمشق را به همراه داشته است.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از این نظامی ارشد رژیم صهیونیستی که اشاره‌ای به نامش نشده گفت: «سوریه، شبکه‌ای قدرتمند از پدافند هوایی، با متراکم‌ترین شمار موشک‌های زمین به هوا از تمامی انواع و گونه‌ها در اختیار دارد».

وی، این ایده که سامانه‌های پدافندی سوریه به دلیل سن بالا تهدیدی جدی علیه جنگنده‌های اسرائیل به شمار نمی‌روند را رد کرد.

او خاطرنشان کرد در حالی که برخی از سامانه‌های پدافندی سوریه چندین دهه سن دارند، بسیاری از جنگنده‌های اسرائیل هم مسن هستند. این مقام صهیونیست می‌گوید: «در دفاع‌های هوایی چیزی به نام ساده وجود ندارد، ما هر روز مجبور هستیم عملیات‌هایی را بدون شناسایی توسط پدافندهایی هوایی و رادارها انجام دهیم».

 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها