راهکار پیشنهادی مصر و اردن برای حل مسأله فلسطین

راهکار پیشنهادی مصر و اردن برای حل مسأله فلسطین
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 02:14

رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن تاکید کردند، مسئله قدس باید در چارچوب راهکار نهایی و دسترسی به توافق صلحی عادلانه و دائمی میان رام الله و تل آویو و بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل حل شود.

العالم - فلسطین

عبد الفتاح سیسی و عبدالله دوم پس از دیدار روز چهارشنبه در قاهره تاکید کردند مسئله قدس باید در چارچوب راهکار نهایی و گفتگوهای صلح میان مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد، سیسی و عبد الله دوم آخرین تحولات و مسایل درباره مسئله فلسطین و تلاش های مصر برای برقراری آشتی ملی میان فلسطینی ها را بررسی کردند.

بسام راضی افزود: سیسی و عبد الله دوم بر حمایت خود از حقوق مشروع مردم فلسطین و در صدر آن حق فلسطینی ها برای تشکیل کشور مستقل با مرکزیت قدس  شرقی تاکید کردند.

 رئیس جمهور مصر و شاه اردن بر اهمیت ادامه  تلاشهای جامعه جهانی برای از سرگیری گفتگوهای مستقیم میان مقامات فلسطین و اسرائیل بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل و ابتکار صلح عربی تاکید کردند چون این مسئله به بازگشت ثبات در منطقه  و گشایش افق های جدید در منطقه خاورمیانه کمک خواهد کرد.

آنان افزودند ادامه نبود راه حل عادلانه و فراگیر درباره مسئله فلسطین به افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه منجر خواهد شد و مسئله قدس باید در چارچوب راهکار نهایی و بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل حل و فصل شود.

 عبد الله دوم برای دیدار با سیسی روز چهارشنبه وارد قاهره شد.

 وزیران خارجه عرب در نشست اضطراری پنجشنبه گذشته اتحادیه عرب در قاهره بار دیگر تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها