شکست آمریکا در سرنگونی نظام سوریه

شکست آمریکا در سرنگونی نظام سوریه
يکشنبه 22 مرداد 1391 - 13:15

دمشق (العالم) - دبير پارلمان سوريه تاكيد كرد: آمريكا در تحقق هدف راهبردي خود براي سرنگوني نظام سوريه شكست خورده است.

"خالد العبود" يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: هدف راهبردی آمريكا يعني سرنگوني نظام سوريه  آن گونه كه هيلاري كلينتون روز شنبه (21مرداد) در استانبول تركيه آن را اعلام كرد، شكست خورده است.

 وی تاکید کرد: در عین حال دمشق به این موضوع واقف است که بعد از خروج سوريه از بحران، دشمن به دنبال اهرم فشاري بر محور مقاومت خواهد بود.
العبود در باره پرداختن به موضوع پ.ك.ك در سفر کلینتون به تركيه گفت: آمريكا گرايشي استكباري - امپرياليستي دارد كه بر اساس آن همواره براي تامين منافع خود عمل می کند؛ لذا به دنبال  ضربه زدن به سوريه، ايران و عراق است.

وی با اشاره به همگامی دولت اردوغان با آمریکا برای تشدید بحران در سوریه، پیش بینی کرد که بعد از حل مسائل سوریه، تنش های سیاسی در ترکیه تشدید شود و دولت آنکارا در باتلاق سیاسی که کاخ سفید برای آن ایجاد کرده، فرو رود.

دبير پارلمان سوريه اظهار داشت: تركيه اكنون به دنبال جلب موافقت آمريكا برای تعقيب كردها در داخل سوريه و باقی ماندن در اردوگاه غرب و آمریکاست .

العبود با اشاره به سکوت برخي كشورهاي عربي دربرابر اقدامات تركيه و آمريكا عليه سوريه، خاطرنشان کرد: اين كشورها با مشاهده موفقیت بشار اسد در خروج از بحران، تلاش كردند راهي براي عقب نشيني و بازگشت پيدا كنند و حضور عمان در نشست مشورتي تهران، نمونه اي از این عقب نشینی بود.
وي همچنين به دعوت از ايران براي شرکت در نشست عربستان اشاره كرد و افزود: طرف هاي مختلف دريافته اند كه سوريه از بحران سربلند بيرون آمده و اكنون به دنبال راهي براي بازگشت و عقب نشيني از موضع خود هستند.
12-23:47 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها