آمریکا دولت سوریه را بار دیگر تهدید کرد

آمریکا دولت سوریه را بار دیگر تهدید کرد
شنبه 5 خرداد 1397 - 12:09

دولت آمریکا که پیش از این بارها دولت قانونی سوریه را تهدید کرده است، در بیانیه ای بار دیگر این دولت را به 'اقدامات سخت و مناسب' در پاسخ به آنچه که آن را نقض آتش بس نامید، تهدید کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه(به وقت محلی) با قرائت بیانیه ای افزود: همراه با روسیه و اردن به عنوان تضمین کنندگان منطقه تنش زدایی شده اتفاقات اخیر را بررسی می کند و آمریکا اقدامات مناسب و سختی را در پاسخ به تخلفات دولت سوریه انجام می دهد.
سوریه و روسیه دیروز (جمعه) با ارسال سه نامه از تروریست ها خواستند از شهرک های محجه، ابطع و داعل در شمال استان درعا خارج شوند.
رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که براساس این نامه ها، گروه های تروریستی یا باید از این مناطق خارج شوند و سلاح خود را تحویل دهند و یا با پیوستن به آشتی ملی در این شهرک ها بمانند.
در این نامه ها تاکید شده است که در صورت نپذیرفتن دو شیوه قبل، باید خود را برای راه حل نظامی آماده کنند.
ارتش سوریه پس از پایان یافتن نبردها به طور کامل در استان ریف دمشق و خروج آخرین عناصر مسلح وابسته به تشکیلات تروریستی وهابی داعش از اردوگاه یرموک و منطقه حجرالاسود از روز گذشته در حال آماده شدن برای عملیات بزرگ دیگری در استان درعا است.
منابع میدانی اعلام کردند که مقصد جدید ارتش سوریه منطقه درعا در جنوب سوریه در نزدیکی مرزهای اردن و همسایگی استان قنیطره واقع در مرزهای جولان اشغالی این کشور است.
این عملیات از آن جهت حائز اهمیت است که این سومین نبرد مرزی ارتش سوریه پس از پاکسازی و مسلط شدن بر تروریسم در مرزهای عراق و لبنان انجام می شود.
ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان خواهد داد. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها