مصر، اردن و ترکیه، کنفرانس علمی در تل آویو را تحریم کردند

مصر، اردن و ترکیه، کنفرانس علمی در تل آویو را تحریم کردند
شنبه 5 خرداد 1397 - 17:29

مصر، اردن و ترکیه در ادامه اعتراض ها به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، اعلام کردند با وجود دریافت دعوتنامه از تل آویو، در کنفرانس علمی که قرار است در فلسطین اشغالی (اسرائیل) برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

العالمفلسطین اشغالی

سایت' الخلیج الجدید'، کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیات های مصری و اردنی و ترکیه، برنامه حضور خود را در کنفرانس علمی که قرار است از سوی وزارت علوم رژیم صهیونیستی برگزار شود، لغو کردند.

هیات هایی از 20 کشور در این کنفرانس علمی حضور خواهند یافت.

این کنفرانس در زمینه تکنولوژی است و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در آن حضور خواهد داشت.

این کانال اسرائیلی، به زمان برگزاری این کنفرانس اشاره ای نکرده است.

بنابر اعلام منابع صهیونیستی، تل آویو پیشتر به طور رسمی دعوت نامه هایی را به سه کشور یاد شده برای حضور در این کنفرانس، ارسال کرد، اما مقامات مصر و اردن و ترکیه بعد از تحولات اخیر در فلسطین و اقدامات تحریک آمیز آمریکا در انتقال سفارتش به شهر قدس و جنایت های صهیونست ها در حق مردم غزه اعلام کردند که این کنفرانس را تحریم می کنند.

بر اساس این گزارش، از آغاز راهپیمایی های فلسطینیان موسوم به 'بازگشت' در 30 مارس (10 فروردین) بیش از یکصد و 10 فلسطینی به ضرب گلوله اسرائیلی ها شهید و حدود 13 هزار نفر دیگر، زخمی شدند.
واشنگتن نیز در 24 اردیبهشت ماه همزمان با سالگروز 'نکبت' (سالروز پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) در میان آتش و خونی که صهیونیست ها علیه فلسطینیان به راه انداختند، سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد.

این اقدام آمریکا، با واکنش های شدید منطقه ای و فرامنطقه ای روبه رو شده است.

در همین راستا، ترکیه در اعتراض به جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، 'ایتان نائه' سفیر رژیم صهیونیستی را از خاک خود اخراج کرد.

'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهور مصر نیز اعلام کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس، باعث بی‌ ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.

نمایندگان پارلمان اردن نیز در اعتراض به این اقدام آمریکا ضمن محکومیت و برگزاری تحصن، یادداشت اعتراض آمیزی نسبت به این تصمیم واشنگتن به سفارتخانه این کشور تقدیم کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها