آمادگی مردم تونس براي بزرگداشت روز جهاني قدس

آمادگی مردم تونس براي بزرگداشت روز جهاني قدس
يکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:06

العالم - نشست گروه هاي تونسي به منظور آمادگي براي برگزاري مراسم روزجهاني قدس، حمايت از ملت فلسطين و ياري رساندن به مقاومت، در پايتخت تونس برگزار شد.

" صلاح الدين المصري" رئيس انجمن تسامح تونس در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: هدف اين مراسم كه گروه هاي تونسي طرفدار مقاومت آن را برگزار كردند، تحريك احساسات جهان عرب براي ياري رساندن به ملت فلسطين است كه در سایه سكوت كشورهاي عربي، در معرض تجاوز مستمر دشمن صهيونيست قرار دارد.

وی ادامه داد: مقاومت فلسطين و لبنان، نشان دهنده حيات امت اسلامي است و همه ما وظیفه داریم دلاوری های قهرمانان مقاومت در فلسطين و لبنان و جای جای سرزمين های عربي و اسلامي را به شایستگی پاسخ دهیم.

 

اعضاي «شورای ملي حمايت از مقاومت عربي و مخالفت با عادي سازي روابط با صهيونيسم» و «انجمن تسامح تونس» و «جمعيت تونسي حمايت از فلسطين» و گروه هاي ديگر سیاسی تونس در اين مراسم حضور داشتند.

از سوي ديگر خبرنگاران و فعالان سياسي تونس ، روز جهاني قدس را فرصتی براي مسلمانان دانستند تا در آن ضمن يادآوري مسئوليت خود در قبال فلسطين، به اقدامات جدي و عملي براي آزادي سرزمين هاي مقدس اسلامي روي آورند.

"احمد الكحلاوي" رئيس شورای ملي حمايت از مقاومت، روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گراميداشت روز قدس در آخرين جمعه ماه رمضان ، در واقع تجديد عهد و پايبندي به مسئوليت در برابر قدس، آزادسازي آن و پاكسازي آن از يهوديان و اشغالگران صهيونيستي  است.

"كمال بن يونس" رئيس مركز مطالعات مغربي-اروپايي نيز در گفت و گو با العالم اظهار داشت: بزرگداشت روز جهاني قدس، سنت پسنديده اي بود كه انقلاب اسلامي آن را آغاز كرد و از طريق بسيج افكار عمومي ايران و كشورهاي عربي-اسلامي و محافل بين المللي در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان هر سال، فرصتی براي توجه جهانی به مسأله اشغال قدس به وجود آورد.

"سليم بوخذير" عضو دفتر اجرايي جنبش وفا تونس نیز گفت: به جاي بزرگداشت ظاهري روز قدس، بايد با ابتكارهاي عملی و راهکارهای اجرایی از مردم عزيز فلسطين حمايت كنيم.
tt-12-11:59

پربیننده ترین خبرها