حرکت جهان به سوی "قدس"

حرکت جهان به سوی
دوشنبه 23 مرداد 1391 - 07:36

مردم كشورهاي مختلف پنچ قاره جهان،در روز جهاني قدس با برگزاري تظاهرات و يا حرکت به سمت نزديك ترين منطقه مرزي در كشورشان با فلسطين و قدس، به صورت نمادين حمايت خود را از قدس ابراز مي كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "يوسف رزقة" نویسنده و پژوهشگر عرب در مقاله ای نوشت: 700 سازمان و نهاد در 64 كشور به طور غيرمستقيم و مستقيم در حمايت و پشتيباني از روز جهانی قدس مشاركت دارند، و هدف آن ها تاكيد بر بازگشت قدس به فلسطيني ها و ضرورت آزادي آن از چنگ شهرك نشينان صهيونيست است. شعار واحد همه تظاهر كنندگان روز جهاني قدس "آزادی قدس و فلسطين" بوده است، و اين راه پيمايي با حمايت دستكم 400 تن از شخصيت هاي برجسته بين المللي به ويژه شماري از برندگان جايزه نوبل صلح برگزار خواهد شد.

رزقه خاطرنشان کرد: روز جهاني قدس و حركت فلسطيني ها به نزديك ترين نقطه مرزي با قدس، اقدامي نمادين در سطح ملي است كه هدف از آن بيدار نگه داشتن احساس امت هاي عربي و اسلامي و آزادگان جهان درباره ضرورت آزادي قدس است. در واقع قدس مساله اي اعتقادي است و آزادي آن وظيفه امت اسلامي است.

وی ادامه داد: صهيونيست ها به روز جهاني قدس نگاهي خصمانه دارند به همين سبب تمام تلاش خود را  جهت مقابله با آن و به ناكامي كشاندن این حرکت گسترده مردمی به كار مي بندند. به همين سبب است كه در آستانه برگزاري مراسم روز جهاني قدس، وحشت و نگراني بر مراكز تصميم گيري در تل آويو حاكم مي شود و اين نگراني در مناطق تماس مرزي با غزه، كرانه باختري، لبنان، جولان و اردن مضاعف است، و کابینه نتانياهو با آماده باش نیروها در نقاط تماس مرزی اراضی اشغالی، شركت كنندگان در اين مراسم را تهديد به مرگ می کند.

رزقه گفت: روز جهاني قدس به حزب خاصی تعلق ندارد.. اين روز، يك روز ملي براي مردم فلسطين است، روز خشم اعراب و واكنش به يهودي سازي قدس و شهرك سازي در این شهر مقدس است. روز جهاني قدس، روز اعتراض به سازمان هاي بين المللي وابسته به سازمان ملل است كه در مدت 64 سال گذشته در دستيابي به راه حلي براي اين مشكل شكست خورده اند.

رزقه تأکید کرد: همه فلسطيني ها بايد براي موفقيت برگزاري برنامه هاي روز جهاني قدس و روز زمين تلاش كنند و همگي شعار "مردم فلسطين، آزادي قدس را خواستارند" سر دهند. شركت كنندگان در اين راه پيمايي بايد از سر دادن شعارهاي حزبي و حمل پرچم گروه هاي خاص خودداري كنند، و فقط پرچم فلسطين را به دست گيرند.

وی اظهار داشت: موفقيت برنامه هاي روز جهاني قدس، به مثابه ياري قدس است كه همه مسلمانان جهان به آزادي آن و اقامه نماز جماعت در داخل این مکان مقدس اميدوارند.

پربیننده ترین خبرها