رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح الزام آور دولت در مورد برجام در حال تهیه است

طرح الزام آور دولت در مورد برجام در حال تهیه است
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 14:39

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح الزام‌آوری برای دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون برجام و روابط خارجی هستند.

العالم - ایران / سیاسی

علاءالدین بروجردی در خصوص بیانیه کمیسیون مشترک برجام و پیشروی مذاکرات با اروپایی‌ها، گفت: مرحله بیانیه و اعلامیه حول برجام گذشته است و جمهوری اسلامی تنها یک ملاک عمل را خواهد پذیرفت، در صورتی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اروپایی‌ها گام‌های عملی بردارند، می‌توان به آنها اطمینان پیدا کرد.

وی افزود: نمایندگان به دنبال تهیه طرح الزام‌آور برای دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون برجام و روابط خارجی هستند، در این صورت جمهوری اسلامی گام‌های عملی اروپایی‌ها را خواهد سنجید، اعلام بیانیه و دفاع از ایران در سخنرانی‌ها قابل پذیرش نیست.

بروجردی ادامه داد: بیانیه کمیسیون مشترک برجام خوب است اما شرط کافی نیست بنابراین با توجه به اینکه فشارهای آمریکا قابل پیش‌بینی است، در صورت مقاومت اروپایی‌ها و عمل بر اساس منافع می‌توان گفت که چنین بیانیه‌هایی هم قابل ارزش است.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، یادآور شد: این کمیسیون، به طور مستمر با دیپلمات‌های ایرانی در ارتباط است لذا علاوه بر دریافت گزارش با آنها پیرامون مباحث مطرح در مذاکرات بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها