تماس تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه و روابط دوجانبه

تماس تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه و روابط دوجانبه
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 15:24

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در تماس تلفنی، علاوه بر گفت‌وگو درباره روابط اقتصادی دوجانبه، بر اهمیت دستاوردهای مذاکرات آستانه تاکید کردند.

العالم _ سوریه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، درباره آخرین تحولات سوریه رایزنی کرد.

منابعی در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه گفتند که اردوغان و پوتین در این تماس تلفنی بر اهمیت دستاوردهای مذاکرات صلح آستانه برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه، تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این دو همچنین درباره مسائل مختلف دیگر از جمله روابط اقتصادی و پروژه‌های حوزه انرژی صحبت کردند.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه همچنین درباره روند پیشرفت کار تاسیس پروژه‌های نیروگاه اتمی «آق‌قویو» و خطوط انتقال گاز «تورک‌استریم» ابراز رضایت کردند.

دور اخیر مذاکرات آستانه درباره سوریه در تاریخ 14-15 می (24 و 25 اردیبهشت) در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه قزاقستان، علاوه بر ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه، هیأت‌های نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض سوری و همچنین نمایندگان سازمان ملل و آمریکا و اردن به عنوان کشورهای ناظر به این دور از مذاکرات دعوت شده بودند که در این دور از مذاکرات شرکت کردند.

تا کنون 9 دور از مذاکرات آستانه با میانجیگری ایران، روسیه و ترکیه با حضور نمایندگان سوری برگزار شده است. دور پیشین این مذاکرات در پایان آذرماه گذشته برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها