گاردین:

غرب از مخالفان سوریه در خارج ناامید شد

غرب از مخالفان سوریه در خارج ناامید شد
سه شنبه 24 مرداد 1391 - 18:06

در پي ناتواني قدرتهاي غربي در متحد کردن مخالفان خارج نشين سوريه براي براندازي نظام اين کشور، آنها اکنون به مخالفان مسلح داخلي چشم دوخته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پی ناامید شدن آمریکا، انگلیس و فرانسه از مخالفان خارج نشین سوریه و به ویژه گروه موسوم به "شورای ملی" به دلیل ادامه اختلافات و متحد نشدن آنها؛ این کشورها اکنون به دنبال صرف کمک‌های بیشتر جهت حمایت از گروه های تروریست و مسلح داخل سوریه هستند.

روزنامه گاردین امروز در گزارشی تأکید کرد، بین مخالفان خارج نشین هیچ کسی وجود ندارد که برای متحد کردن مخالفان از نفوذ کافی برخوردار باشد.

"جولین بورگر" نویسنده این گزارش خاطرنشان کرد: واشنگتن، لندن، و پاریس تلاش می کنند تا به صورت مستقیم با مخالفان در داخل سوریه ارتباط برقرار کنند؛ چراکه آنها دیگر اعتمادی به شورای ملی ندارند .. و همچنین این نگرانی در غرب وجود دارد که بیشتر کمک کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به گروه های افراطی برسد.

این گزارش درحالی منتشر می شود که طی روزهای اخیر ویدیوهایی از جنایت‌های فجیع عناص مسلح و تروریست‌ها در اینترنت منتشر شده که نشان می دهد آنها با بی رحمی تمام در حال قتل شهروندان سوری به بهانه حمایتشان از نظام هستند.

در این ویدیوها که جامعه جهانی را در شوک فرو برد، عناصر مسلح و تروریست، شهروندان سوری را از بام ساختمان ها پایین پرتاب می کنند، یا در کمال آرامش یک فرد را با چاقو سر می برند، و پیکر بي جان یک مرد را گلوله باران می کنند.

رسوایی به وجود آمده در نتیجه انتشار این ویدیوها، بیش از پیش دست داشتن تروریست‌ها و گروه های مسلح در کشتار مردم سوریه را به جهانیان ثابت کرد؛ چرا که تا پیش از این، چنین جنایت‌هایی به دور از چشم ناظران صورت می گرفت، و تروریستها مانند جنایت "حوله" تلاش می کردند نظام سوریه را مسئول کشتار مردم جلوه دهند.

نویسنده این گزارش به نقل از یک کارشناس نوشت، علاوه بر حمایتهای مالی مخالفان سوریه در خارج از عناصر مسلح، عربستان و قطر نیز در حال حمایت از گروه های افراطی سلفی هستند .. در این میان یک شیخ کویتی که نویسنده به نام او اشاره ای نکرد، در ارسال کمکهای مالی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس برای گروه های مسلح و افراطی در سوریه، نقشی اساسی را ایفا می کند.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد، سازماندهی بهتر گروه های سلفی افراطی در سوریه که از سوی قطر و عربستان تأمین می شوند، موجب شده است که دولتهای غربی به دنبال تغییر سیاستهای خود باشند؛ و واشنگتن و لندن و پاریس اکنون اتفاق نظر دارند که تلاش برای متحد کردن مخالفان در خارج شکست خورده، و اکنون باید ارتباط خود را با گروه های مخالف داخل سوریه افزایش دهند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها