مسلمانان برای آزادی قدس متحد شوند

مسلمانان برای آزادی قدس متحد شوند
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 08:50

بيروت (العالم) ـ شماري از علما و شخصيت هاي سياسي لبنان با تقدير از ابتكار امام خميني (ره) مبني بر اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، خواستار وحدت مسلمانان براي آزادي قدس شريف شدند.

آنها همچنين بر اهميت وحدت و یکپارچگی در تلاش مسلمانان براي نبرد سرنوشت ساز با رژيم صهيونيستي در راستاي آزادي بيت المقدس تأكيد كردند.

شيخ جمال محمد، عالم لبناني روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: روز جهاني قدس نداي حضرت امام خميني (ره) براي امت هاي اسلامي بود تا بدانند كه تنها دشمن آنها، رژيم صهيونيستي و اشغالگران بيت المقدس هستند.

عبدالله ترياقي رهبر جريان الفجر در لبنان نيز در اين باره گفت: روز قدس روز امت اسلامي و عربي است كه خداوند در آن بندگانش را براي آزادي بيت المقدس و فلسطين فرا می خوانَد. اين در حالي است كه همه اعراب به قضيه فلسطين كاملا بي اعتنا هستند و ما شاهد توطئه عليه فلسطين هستيم.

ترياقي اظهار اميدواري كرد كه امت اسلامي در چنين روزي با يكديگر متحد شوند و سال آينده به سال پيروزي و آزادي مسجد الاقصي تبديل شود.

شيخ محمد ظاهر عالم لبناني نيز در این باره گفت: روز قدس يادآور وظايف ما مبني بر زمينه‌سازي براي آزادي بيت المقدس است.

مسلمانان و آزادگان در بسياري از كشورهاي جهان از جمله كشورهاي عربي و اسلامي، در حال مقدمه‌چيني براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر روز جهاني قدس هستند تا آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از سوي حضرت امام خميني (ره) به‌عنوان روز قدس نامگذاري شده، گرامي دارند.

MKH-14-19:38

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها