41 تروریست داعشی اندونزیایی دستگیر شدند

41 تروریست داعشی اندونزیایی دستگیر شدند
جمعه 11 خرداد 1397 - 11:51

همزمان با تصویب قانون جدید مقابله با تروریسم در اندونزی، مسئولان امنیتی این کشور اعلام کردند در عملیات ویژه ای 41 نفر تروریست را دستگیر و چهار نفر دیگر نیز در درگیری ها کشته شدند.

العالم ـ آسیا

مسئولان اندونزیایی درحالی اعلام کردند 41 مظنون عملیات تروریستی سورابایای شرقی این کشور را دستگیر کردند که پیشتر اعلام شده بود 18 نفر از جمله رهبر گروه جماعت النشرالدوله(جاد) از طرفداران گروه تروریستی داعش در رابطه با این موضوع بازداشت شده اند.
اندونزی در ماه گذشته هدف رشته حملات وابستگان گروه تروریستی داعش در'سورابایا' مرکز جاوه شرقی قرار گرفت که منجر به کشته شدن 27 نفر و مجروح شدن افزون بر 40 نفر شد.
طبق گزارش های پلیس اندونزی اعضای سه خانواده از جمله عوامل تروریستی این حملات بودند که در میان آنها کودکان 9 و 11 ساله نیز حضور داشتند.
خبرگزاری رسمی اندونزی' آنتارا' نیز به نقل از 'تیتو کارناویان' Tito Karnavian رئیس پلیس اندونزی گزارش داد که درعملیات ویژه پلیس برای مقابله با تروریست ها در روزهای اخیر 4 نفر تروریست که در عملیات دستگیری مقاومت می کردند، کشته شدند.
به گفته وی درجریان حملات روزهای 13 و 14 ماه گذشته تروریست ها به سه کلیسا در سورابایای شرقی و یک مرکز پلیس 13 نفر از تروریست ها و 14 نفر از مردم عادی و افراد پلیس کشته شدند.
رئیس پلیس اندونزی گفت تازه ترین روش تروریست ها استفاده از خانواده ها از جمله مادران و کودکان هراس زیادی در مردم ایجاد کرد و بنابراین پلیس باید با اقدامات سریع احساس امنیت را به مردم باز می گرداند.
مجلس نمایندگان اندونزی هفته گذشته سرانجام پس از 2 سال مشورت و هشدار اخیر رئیس جمهوری این کشور، اصلاحات قانون مقابله با تروریسم را شامل قوانین شدیدی که توان نیروهای امنیتی را برای مقابله با تروریست ها بیشتر می کند، تصویب کرد.
به گزارش ایرنا، اندونزی به عنوان بزرگترین کشور جهان اسلام با معضل افراط گرایی رو به روست و در سال های اخیر به ویژه در ماه گذشته به طور مستمر هدف حملات گروههای افراط گرای داخلی وابسته به تروریست های داعش قرار گرفت.
این کشور که در آستانه برگزاری دو رخداد مهم بین المللی بازی های آسیایی 2018 ( تا سه ماه دیگر) و اجلاس بانکی صندوق بین المللی پول ( در ماه اکتبر-مهر97) است، در تلاش است تا از تمام امکانات و تمهیدات لازم برای مقابله با تهدیدات تروریستی استفاده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها