برادر حسان المقداد خطاب به «ارتش آزاد»:

حسان المقداد هرچه سریع‌تر باید آزاد شود

 حسان المقداد هرچه سریع‌تر باید آزاد شود
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 18:35

«حاتم المقداد» برادر «علي حسان المقداد»، که نيروهاي گروه موسوم به «ارتش آزاد» او را در سوريه به گروگان گرفته اند تاکيد کرد برادر من مظلوم است و من براي آزادي او تمام تلاش خود را به كار خواهم بست.

حاتم المقداد روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ما عصر سه شنبه 26 تن از اعضاي ارتش آزاد را در لبنان ربوديم و چهار تن از آن ها به اين دليل كه بي گناه بودند آزاد شدند، اما 22 نفر باقي ماندند كه سه نفر از آن ها افسر هستند. امروز چهارشنبه چهار تن ديگر را ربوديم و به اين ترتيب تعداد آن ها بار ديگر 26 نفر شد.

وي افزود : اگر علي حسان المقداد برادر من آزاد نشود ، شمار ربوده شدگان به 30 يا 40 نفر خواهد رسيد و فردا اين تعداد را به 100 نفر مي رسانيم.

المقداد تاكيد كرد: مي خواهم به ارتش آزاد اعلام كنم كه بهتر است اين مسئله را تا يك ساعت يا دو ساعت ديگر يا حداكثر طي 24 ساعت آينده حل كند زيرا پس از گذشت 48 ساعت مذاكرات از دست ارتش آزاد خارج خواهد شد و آن ها ديگر قادر به اداره اين مذاكرات نخواهند بود زيرا اين موضوع به دولت ها واگذار خواهد شد.

وي هرگونه وابستگي برادرش به حزب الله را كاملا مردود دانست و گفت : اين يك اتهام باطل و نادرست است و برادرم هيچ گاه به حزب الله وابسته نبوده است.

المقداد درباره مسئله چگونگي برخورد با ربوده شدگان نيز گفت: تا وقتي برادرم در امان باشد ، ربوده شدگان در امان خواهند بود و همان برخوردي با آنان صورت خواهد گرفت كه با برادرم صورت مي گيرد.

اشاره به این نکته لازم است که شماري از افراد خاندان المقداد ، تعدادي از افراد موسوم به ارتش آزاد سوريه را در لبنان ربودند. منابع آگاه خبر دادند كه اين افراد در بيروت بازداشت شده اند. سخنگوي خاندان المقداد تهديد كرد كه بر تعداد ربوده شدگان افزوده خواهد شد و تاكيد كرد كه در ميان ربوده شدگان افسري با رتبه سروان نيز ربوده شده است.

ربودن اين افراد واكنشي به ربوده شدن علي حسان المقداد توسط افراد مسلح ارتش آزاد در سوريه بود كه ادعا كرده بودند وي به حزب الله لبنان وابسته است اين در حالي است كه حزب الله و خاندان المقداد اين ادعا را رد كردند.

15-15:54

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها