عربستان در پی ایجاد ارتش عربی در سوریه است

عربستان در پی ایجاد ارتش عربی در سوریه است
شنبه 12 خرداد 1397 - 19:38

رسانه‌های خبری از تلاش‌های رژیم آل سعود در شکل‌گیری ارتش عربی جهت استقرار در سوریه و نبرد با ارتش این کشور خبر داده‌اند.

العالم - عربستان سعودی 

منابع خبری از تلاش‌های رژیم عربستان سعودی و برگزاری گفت‌و‌گوهایی برای تقویت حضور نیروهای عربی در بدنه نیروهای ائتلاف آمریکا در سوریه برای مقابله با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

 هفته‌نامه «نیوزویک» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» نوشت که سه مشاور نظامی عربستانی با پرواز به شهر «کوبانی» در شمال سوریه با نمایندگان ارتش دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا که از کردهای موسوم به «یگان مدافع خلق» و نیروهای عرب تشکیل شده، دیدارهایی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مشاوران سعودی به ایجاد یگان جدید نظامی متشکل از نیروهای عرب در همکاری با نیروهای وابسته به قبیله «الصنادید» متعهد شده‌اند.

آنطور که آناتولی گزارش کرده است، مقام‌های سعودی پیشتر در شهرستان‌های «الحسکه» و «القامیشلی» در شمال سوریه نقاط ایست بازرسی برپا کرده و برای جذب نیروی عربی نیز به هر نفر دویست دلار پرداخت می‌کنند.

این درحالی است که نیروهای وابسته به عربستان چون «جیش الاسلام» و «احرار الشام» تاکنون  شکست‌های سنگینی را از ارتش سوریه متحمل شده‌اند.

نیوزویک در ادامه با اشاره به تلاش برخی حکومت‌های منطقه برای سرنگونی بشار اسد نوشت که علاوه بر عربستان سعودی، ترکیه نیز از سال 2011 به این سو در پی برکنار ساختن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه  بوده است.

آمریکا نیز از سال 2014 نیروهای موسوم به ائتلاف مقابله با داعش را ایجاد کرده و در سال 2015 برای برکناری اسد از گروه‌ مخالف  دولت بشار اسد به نام «نیروهای دموکراتیک سوریه» پشتیبانی کرده است.

این نشریه در خاتمه نوشت: بشار اسد، آمریکا و ترکیه را به عنوان نیروهای «مهاجم» نامیده و آن‌ها را  همراه  با عربستان، مسبب هفت سال نبرد داخلی در این کشور می‌داند.

فارس

پربیننده ترین خبرها