افشای پشت پرده اهداف ترامپ از برگزاری افطاری درکاخ سفید

افشای پشت پرده اهداف ترامپ از برگزاری افطاری درکاخ سفید
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 20:15

نشریه نیوزویک با افشای نیت شوم ترامپ در خصوص برگزاری مراسم افطار در کاخ سفید نوشته، این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تنها تلاشی برای منحرف کردن تمرکز ها از بیانیه های ضداسلامی پیشین وی است و این اقدام نفرت او را از مسلمانان پنهان نمی کند.

العالم ـ آمریکا

این نشریه آمریکایی خاطرنشان کرده، کاخ سفید ششم ژوئن (16 خرداد) مراسم افطاری کوچکی برگزار می کند. ریاکاری در این اقدام مشهوداست.چگونه ممکن است ترامپ بعد ازاین که خواستار جلوگیری کامل از ورود مسلمانان به آمریکا شده، اکنون رفتارگرم و صمیمانه ای با آن ها در پیش گرفته باشد. 
رویکرد خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد مسلمانان آمریکایی حتی پیش از انتصاب وی به این مقام نیز کاملا مشهود بود. 
اینک با توجه به این که دادگاه عالی آمریکا لایحه «ممنوعیت مسافرتی مسلمانان» وی را در دست بازبینی دارد، ترامپ می کوشد تا در لحن خود تغییر ایجاد کند.

سال گذشته وی از برگزاری مراسم افطاری در کاخ سفید خودداری کرد و در عوض در طول ماه رمضان بیانیه ای را منتشر کرد که عمدتا بر تروریسم متمرکز بود. اما امسال که دادگاه عالی آمریکا طرح بررسی این که آیا فرمان منع مسافرتی ترامپ در تعصب ضد اسلام وی ریشه دارد، وی تصمیم گرفته تا باانتشار بیانیه ای انسانی در مورد مسلمانان، ماه رمضان را به رسمیت بشناسد. این تغییر رویه نمی تواند تصادفی باشد. 
اقدامات ترامپ از لفاظی های خشک و خالی فراتر رفته وی تاکنون سه مرتبه کوشیده تا وعده های انتخاباتی خود را محقق کند. 
وی در اواخر ماه آوریل (فروردین) از عقب نشینی یا اظهار تاسف از اظهارات متعصبانه خود در قبال مسلمانان، امتناع کرد.اکنون زمان مناسبی فراهم شده است تا تاریخچه تعصب ضد اسلامی ترامپ با ارتباط با مسلمانان از راه یک مهمانی افطاری تحت الشعاع قرار گیرد. 
نیوزویک در ادامه نوشته، رویکرد ضد اسلامی دونالد ترامپ از طرح منع مسافرت مسلمانان به آمریکا فراتر می رود. کابینه آمریکا پر از مقاماتی است که دیدگاه های ضد اسلامی دارند. این فضای ترس و تعصب به راه افتادن موجی از جرایم مبتنی بر نفرت علیه مسلمانان در آمریکا انجامیده است. 
ترامپ سال گذشته برخلاف رسم چند ده ساله رئیسان جمهوری پیش از خود، مراسم افطار کاخ سفید را لغو کرد.
به گزارش ایرنا، بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما روسای جمهوری پیشین آمریکا هر ساله در ماه مبارک رمضان یک مراسم ضیافت افطار برگزار کرده و از مقام های کشورهای مسلمان و رهبران انجمن های اسلامی در آمریکا برای حضور در این مراسم دعوت می کردند.
ترامپ که میانه خوبی با جامعه مسلمانان ندارد، یکی از شعارهایش در دوران تبلیغات انتخاباتی 'منع ورود همه مسلمانان به آمریکا' بود.
وی همچنین پس از به قدرت رسیدن در 20 ژانویه سال 2017، طی فرمانی ورود مهاجران از 6 کشور مسلمان نشین به آمریکا را ممنوع کرد. 

پربیننده ترین خبرها