تاسیس نیروی دریایی در کشوری که دریا ندارد

تاسیس نیروی دریایی در کشوری که دریا ندارد
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 08:36

خبرگزاری رویترز گزارش داده، اتیوپی کشوری که به دریا راه ندارد، صبح امروز (دوشنبه) اعلام کرده که این کشور در صدد تاسیس نیروی دریایی است.

العالم ـ آفریقا

خبرگزاری رویترز به نقل از رادیوی "وانا" اتیوپی خاطرنشان کرده، ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی، در جمع فرماندهان نظامی اعلام کرده که پس از تشکیل نیروی زمینی و هوایی قوی در کشور، لازم است در اندیشه ایجاد یک نیروی دریایی قدرتمند در آینده باشیم. 

اِتیوپی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقاست. این کشور از غرب با سودان، از شمال با اریتره، از جنوب با کنیا، از شمال شرق با جیبوتی و از شرق با سومالی هم‌مرز است. تا سال ۱۹۹۳ اریتره بخشی از اتیوپی بود.

اظهارات نخست وزیر اتیوپی چند هفته پس از آن صورت می گیرد که این کشور و سودان قرارداد تجاری امضا کردند؛ براساس این قرارداد آدیس آبابا می تواند برای کاهش هزینه های ورود کالا به کشورش از بندر "بورسودان" بزرگ ترین بندر تجاری سودان در شمال شرق این کشور استفاده کند.
اتیوپی دو روز پس از امضای قرارداد با سودان، در موردی مشابه قراردادی تجاری با جیبوتی بست تا از بندر این کشور استفاده کند.
به گزارش ایرنا، پس از آن که تلاش های 30 ساله مردم اریتره به ثمر نشست و این کشور در سال 1991 از اتیوپی جدا شد، نیروی دریایی آدیس آبابا نیز به دلیل راه نداشتن به دریا، تعطیل شد.
اتیوپی کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقاست که بیش از 82 میلیون نفر جمعیت دارد و دهمین کشور وسیع قاره سیاه به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها