احتمال حمله رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي

 احتمال حمله رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي
شنبه 28 مرداد 1391 - 06:27

بيت المقدس (العالم) ـ فعال سياسي فلسطيني، از احتمال حمله نيروهاي اشغالگر صهيونيست و شهرك نشينان افراطي به مسجد الاقصي پس از ماه مبارك رمضان خبر داد.

اسماعيل خطيب، رئيس «كميته مخالفت با ديوار حائل و شهرك سازي» شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با اشاره به سرگرم شدن كشورهاي عربي به وضعيت داخلي خود، دربارۀ سوء استفاده رژيم صهيونيستي ازاين وضعيت براي حمله به مسجد الاقصي هشدار داد.

وي همچنین برخي حاكمان عرب را به تلاش براي تنش آفريني در راستاي منحرف كردن افكار عمومي از بيت المقدس و قضيه فلسطين متهم كرد.

رئيس كميته مخالفت با ديوار حائل و شهرك سازي تصريح كرد: تجاوز روزانۀ اشغالگران به مسجد الاقصي، روند برنامه ریزی های اجرایی و نیز مذاکرات و مصوبات  كنيست (پارلمان) اسرائيل و شهرداري هاي صهيونيست ها، همگی نشان دهنده آن است كه توطئه هايي عليه مسجد الاقصي در جريان است.

خطيب افزود: با توجه به سرگرم شدن اعراب به مسایل و مشکلات داخلي ، مسؤولان رژيم صهيونيستي بارها به طور علني بر ضرورت تقسيم مسجد الاقصي  تأكيد كرده اند. بنابراين بايد درباره خطر تجاوز احتمالي اشغالگران به مسجد الاقصي پس از ماه مبارك رمضان هوشيار بود.

خطيب با انتقاد از مواضع ضعيف اعراب درباره بيت المقدس و ملت فلسطين افزود: فضاهاي پيراموني مسجد الاقصي كه اشغالگران آن را فضاهاي عمومي مي دانند، بخش جدا نشدني از اين مسجد است.

وی در ادامه اظهار داشت: امپراطوری جهاني صهيونيسم، بر مواضع حكام عرب كاملا تأثير گذاشته و آنها را به بی‌تفاوتی در راستاي حمايت از قضيه فلسطين و بيت المقدس واداشته است.

اين فعال فلسطيني تأكيد كرد: هدف اعراب و مسلمانان بايد آزادي بيت المقدس و فلسطين باشد. اين در حالي است كه برخي از كشورهاي عربي از بروز تنش در منطقه حمايت مي كنند تا بدين وسيله دولت‌ها و ملت‌ها را از پرداختن به قضيه فلسطين بازدارند.

MKH-17-18:41

پربیننده ترین خبرها