ايران، اميد مسلمانان براي آزادي قدس

ايران، اميد مسلمانان براي آزادي قدس
شنبه 28 مرداد 1391 - 07:58

غزه (العالم)- سياستمدار فلسطيني گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال فلسطين، بارق? اميد به آزادي قدس شريف را در دل فلسطينيان و هم? مسلمانان زنده نگه داشته است.

جميل مزهر، عضو «كميته مركزي جبهه خلق براي آزادي فلسطين» شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، ضمن تجلیل از حمايت مستمر ايران ازمسألۀ فلسطين، خاطرنشان كرد: اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس از سوي امام خميني (رض)، نشان دهنده اهميت قدس و قضيه فلسطين از دیدگاه ايران است.

وي در عين حال با انتقاد از نشست اخير سران كشورهاي اسلامي در مكه مكرمه، اظهار داشت: توصيه‌هاي اين نشست دربارۀ قضيه فلسطين در سطح مطلوب نبود و خواسته هاي ملت فلسطين، اعراب و مسلمانان را برآورده نكرد.

مزهر از سازمان همكاري اسلامي خواست كه تصميمات و اقدامات موثرتري در زمينه دفاع از فلسطين اتخاذ كند و رژيم اسرائيل را به خروج  از سرزمين فلسطيني‌ها وادار نمايد، تا ملت فلسطين به حق خود در تعيين سرنوشت  دست يابند و كشوری به پايتختي قدس تشكيل دهند.

عضو كميتۀ مركزي جبهۀ خلق براي آزادي فلسطين، بر حضور هميشگي قدس در وجدان و انديشۀ امت اسلامي و عربي تاكيد كرد و زنده نگه داشتن آن را ضروری دانست.

مزهر از همه عرب ها و مسلمانان خواست كه تمامي امكانات و توانايي هاي خود را براي حمايت ويژه از قدس در برابر اقدامات تجاوزگرانه رژيم اسرائيل، از جمله يهودي سازي، شهرك سازي و پاكسازي نژادي درقدس به كار گيرند.

عضو كميته مركزي جبهه خلق براي آزادي فلسطين افزود: محكوم كردن اقدامات رژيم اشغالگر به تنهایی کافی نيست، بلكه كشورهاي اسلامي و عربي بايد با اتحاد و همدلي خود براي حمايت از فلسطين و بيرون راندن رژيم اسرائيل از اين سرزمين، راهبرد و استراتژي عملي اتخاذ كنند.

.

17-20:45

پربیننده ترین خبرها