نشست اجلاس شانگهای؛

پوتین: مسکو خواهان اجرای برجام بدون هیچ انحرافی است/ غلبه بر تروریست ها در سوریه با همکاری ایران، ترکیه و قزاقستان

پوتین: مسکو خواهان اجرای برجام بدون هیچ انحرافی است/ غلبه بر تروریست ها در سوریه با همکاری ایران، ترکیه و قزاقستان
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 09:10

رییس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام عامل بی ثباتی است اظهار کرد «روسیه خواهان آن است که برجام بدون هیچ انحراف و بالا و پایینی اجرا شود».

العالم ـ آسیا

"ولادیمیر پوتین" روز یکشنبه در نشست اجلاس سران عضو سازمان همکاری شانگهای در چیندائو چین که با حضور "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران برگزار شد، اظهارداشت: ما تمام تعهدات خودمان را در مورد برجام اجرا خواهیم کرد و از کشورهای دیگر نیز می خواهیم به تعهدات خود پاینبد باشند.
رییس جمهوری روسیه در مورد سوریه نیز اظهار کرد، در زمینه مبارزه با تروریسم با همکاری ایران، ترکیه و قزاقتستان به نتایجی موفقیت آمیزی دست یافته ایم.
پوتین با اشاره به اینکه تهدیدات تروریستی در سوریه به کمترین حد رسیده است بیش از 90 درصد جمعیت سوریه اکنون در منطقه تحت حاکمیت دولت سوریه زندگی می کنند.
او در ادامه اولویت نخست سازمان شانگهای را مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: ساختاری منطقه ای در سازمان شانگهای برای تبادل اطلاعات و نگرش کشورهای مختلف برای مبارزه با تهدیدات و چالش های مختلف امنیتی ایجاد شده است.
پوتین گفت: باید برای مبارزه با چالش های تروریستی با یکدیگر همکاری کنیم و به افغانستان کمک کنیم تا به ثبات برسد.
او گفت: تلاش می کنیم که قانون اساسی تعبیه کنیم که مردم در آن نقش اصلی داشته باشند.
پوتین در مورد حل مساله هسته ای کره شمالی نیز افزود: روسیه و چین نقشه راهی برای حل و فصل مساله کره شمالی در نظر گرفته اند و در چارچوب آن حرکت خواهند کرد.
در نشست سازمان همکاری شانگهای رهبران و سران 8 کشور عضو و 4 کشور ناظر و همچنین مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند. 
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در این اجلاس حضور دارد علاوه بر ایران، روسای جمهوری روسیه، قزاقستان و قرقیزستان نیز به طور رسمی در این نشست شرکت خواهند کرد. 

روحانی شامگاه امروز (یکشنبه) چینگ دائو را به مقصد تهران ترک می کند. 

پربیننده ترین خبرها